וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה הטורקי: טורקיה מצפה לשילוב חברות תשתיות בישראל ולרכש גומלין בטחוני מצד חברות ישראליות

אורה קורן

24.11.2009 / 21:08

התקשורת הטורקית: "ישראל צריכה לנקוט צעדים לשיפור המצב ההומאניטרי בעזה לפני שהיחסים יחזרו למה שהיו"



טורקיה מעוניינת להרחיב את הסכם הסחר החופשי עם ישראל, כיוון שהוא אינו ממצה את פוטנציאל שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות. בכלל זה מעוניינת טורקיה לחתום על הסכם תחבורה עם ישראל ולהגביר את שיתוף הפעולה בין נמלי הים של שתי המדינות. כך אמר היום שר ההגנה הטורקי,ואנצי גונול, בפתח שיחות הוועדה הכלכלית המשותפת בין טורקיה לישראל.



בנוסף אמר גונול, כי טורקיה מעוניינת לשיתוף פעולה מצד ישראל בהגברת שילוב חברות תשתית טורקיות במשק הישראלי. עד כה הן משולבות בפרויקטים בהיקף של כ-500 מיליון דולר בלבד, הוסיף.



למרות הקשיים בעסקת המטוסים ללא טייס (מל"טים) בים התעשייה האווירית ואלביט עם משרד הביטחון הטורקי, גונול ציין, כי יש מקום להרחבת שיתוף הפעולה בתחום. לדבריו, טורקיה מעוניינת במימוש רכש גומלין ישראלי שיתבטא בשיתוף מוגבר של חברות בטחוניות טורקיות בפרויקטים של ישראל ובשיתוף פעולה איתן במדינות שלישיות. רכש גומלין מהלך כלכלי מקובל בשיתוף פעולה בין מדינות. הוא מתייחס לשיעור ממיכרז ממשלתי שהחברה הזוכה, במקרה זה ישראלית, צריכה להעניק לחברות מהמדינה שפירסמה את המכרז, במקרה זה, טורקיה.



גונול הוסיף, כי יש לקדם את הקמת איזורי התעשייה המשותפים בין ישראל לפלשתינים, דוגמת אלה שבתרקומיה ובארז ולשילוב חברות טורקיות בהם.



"אנחנו מעוניינים בהגברת שיתוף הפעולה בין ישראל לטורקיה לרווחת עמי האיזור ולשיפור יציבותו", סיכם גונול.



בן אליעזר הביע עניין בהגברת שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי היי-טק ואנרגיה מתחדשת. לדבריו, תחנת הכח הפרטית הראשונה תיבנה על ידי שותפות ישראלית-טורקית. "התפקיד של ממשלות הוא לעזור למיגזר העסקי. אני מוכן לבדוק כל הצעה שתתרום לשיפור יחסי הכלכלה", הוסיף בן אליעזר.



התקשורת הטורקית ציננה הבוקר את ההתבטאויות האופטימיות של שר החוץ הטורקי מאמש, בעקבות פגישתו עם שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר. "ציפיות מתונות מביקור בן אליעזר", נכתב בעיתון "דיילי ניוז", במאמר פרשנות לביקור.



הפרשן ציין, כי ישראל צריכה עדיין לנקוט צעדים לשיפור המצב ההומאניטרי ברצועת עזה, שלא השתנה משמעותית מאז ינואר 2009, לפני שהיחסים עם טורקיה יחזרו למה שהיו ערב המשבר.



"ממשלת טורקיה לא רואה בביקור הזדמנות לשיקום היחסים, כיוון שלא נרשם כל שינוי במדיניות ישראל מול הפלשתינים. מדיניות ישראל מנוגדת לחלוטין לחזון שלנו למזרח התיכון", צוטט פקיד בכיר בעילום שם.



אתמול אמר שר החוץ הטורקי, כי המשבר ביחסי ישראל טורקיה הסתיים, בעקבות הביקור, וכי טורקיה קיבלה את ההצעה הישראלית לתווך שיחות השלום בין ישראל לסוריה, וץשמח לתרום גם לשיחות עם הפלשתינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully