וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הם הבנקים שנתקעו עם החובות של דובאי?

סוכנויות הידיעות

27.11.2009 / 13:27

עם התגברות החששות מפני שמיטת חובות של ממשלת דובאי, בדומה לזו שביצעה ארגנטינה בשנת 2001, ניתן לשאול אילו בנקים חשופים לדובאי וורלד, ומה רמת חשיפתם

עם התגברות החששות מפני שמיטת חובות של ממשלת דובאי, בדומה לזו שביצעה ארגנטינה בשנת 2001, ניתן לשאול אילו בנקים חשופים לדובאי וורלד, ומה רמת חשיפתם.

הבנקים הבריטיים HSBC וסטנדרד צ'רטד סירבו לפרסם מה היא חשיפתם לדובאי וורלד, ספינת הדגל של ההשקעות הממשלתיות בדובאי שהודיעה כי תקפיא את פירעון החובות לנושיה למשך לפחות חצי שנה. אך בנק גולדמן סאקס פרסם נתונים בנוגע לחשיפתם של הבנקים לאיחוד נסיכויות המפרץ (UAE), לפי פרסומי עבר.

HSBC וסטנדרד הם הבנקים הזרים הגדולים באיחוד נסיכויות המפרץ. לבנק HSBC היו הלוואות בשווי 15.9 מיליארד דולר באיחוד נסיכויות המפרץ נכון לסוף חודש יוני. מתוכן, HSBC העניק הלוואות בשווי 3.475 מיליארד דולר במשכנתאות והלוואות לרכישת נדל"ן מסחרי לאיחוד נסיכויות המפרץ.

בנק סטנדרד החזיק הלוואות בשווי 12.3 מיליארד דולר באזור איחוד הנסיכויות נכון ליוני 2009. דובאי וורלד, ספינת הדגל של ההשקעות הממשלתיות בדובאי, עלולה להיות חייבת 1.9 מיליארד דולר לאבו דאבי קומרשל בנק, כך אמרו מקורות המקורבים לשתי החברות לבלומברג. אבו דאבי קומרשל בנק הוא בין הנושים הגדולים ביותר של דובאי וורלד.

בין הבנקים הנוספים שעלולים להיות חשופים לדובאי וורלד: HSBC, סטנדרד צ'רטד, ברקליס, ABN אמרו של רויאל בנק אוף סקוטלנד, BNP פאריבה, לוידס וקרדי אגריקול.

אנליסט של בנק קרדיט סוויס אמר כי הבנקים האירופיים עלולים לספוג עלייה של 5% במספר החובות האבודים בשנת 2010, אם הם יאבדו 50% מכלל ההלוואות בשווי 40 מיליארד דולר בחשיפה לדובאי, לפי "וול סטריט ג'ורנל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully