וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בכוננות ספיגה: הסופגניות כבר כאן

עומר רבין

29.11.2009 / 9:08

חנוכה כבר בפתח וסקר חדש מגלה: הישראלי הממוצע יאכל 4 סופגניות במהלך החג, את רובן יקנה מן המוכן. השנה בקולקציה: קרם מלבי, חמאת בוטנים, קרם פיסטוק והרבה חלבה

אם יש תופעה אחת שעדיין מצליחה לייצג את חנוכה יותר משגעת הכרטיסים לפסטיגלים ומופעי הילדים - זוהי תופעת הסופגניות שמצליחות להמציא את עצמן בכל שנה מחדש, שמנוניות ומפתות מתמיד.

סקר שערכה רשת הקונדיטוריות "רולדין" לרגל החג, ואשר כלל כ-500 איש המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה, מוכיח שעל אף הטרנד הבריאותי - הסופגניות כאן כדי להישאר גם השנה. כ-73% מהישראלים יצרכו בחג הקרוב את המאכל החגיגי, כאשר הישראלי הממוצע יכניס לביטנו 4 סופגניות במהלך ימי החג. עם זאת, 11% מהנשאלים הצהירו על עצמם כ"צרכנים כבדים" אשר צפויים לאכול יותר מ-10 סופגניות במהלך חג החנוכה. שלא במפתיע, מצביע הסקר כי גברים (ובעיקר גברים צעירים בגילאי 18-24) צורכים סופגניות בתדירות גבוהה יותר במהלך החג מאשר נשים.

מנתוני הסקר שיזמה רולדין עולה כי כ-61 אחוזים מהישראלים יקנו את הסופגניות ולא יכינו אותן בבית - כאשר שיעור הרוכשים את הסופגניות גבוה יותר בקרב צעירים ובקרב בעלי רמת הכנסה גבוהה. המבוגרים יותר, מסתבר, מעדיפים לזרוק בעצמם את הבצק לתוך השמן העמוק. יש לציין כי מחקרים צרכניים אחרים הראו כי הכנת הסופגניות בבית יכולה לחסוך בין 50 ל-75 אחוזים מעלותן.

גם השנה יהנו צרכני הסופגניות מלא מעט חידושים מעניינים: המגמה שנפוצה בשנים האחרונות של מיני-סופגניות פינתה את מקומה השנה לטובת הסופגניות בגודל המקורי (בסימן: "אם כבר חטא, אז עד הסוף") אבל בגזרת הטעמים דווקא יש לא מעט התפתחויות. מילוי קרם חלבה מסתמן כלהיט הגדול של השנה ויוצע ע"י רבות מהקונדיטוריות בעיקר באזור ת"א. לצידם יככבו גם סופגניות במילוי מלבי, במילוי חמאת בוטנים, שוקולד-תפוז, שוקולד- בננה, קרם פיסטוק, קרם אספרסו, וודקה-מלון וגם סופגניות אפויות וסופגניות ברזילאיות שיצליחו לשבור את השיא ולהיות שמנוניות אפילו יותר מהסופגניות הקלאסיות. שיהיה בתיאבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully