וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טפיחה קלה על הכנף

מירב ארלוזורוב

30.11.2009 / 10:17

במקינזי קבעו כי בכל הקשור למערך התחזקה, צה"ל הוא מצטיין עולמי. מירב ארלוזורב טוענת שישנו סיכוי כי הסיבה לכך היא שהפעילות במערך זה נעשית בתוך הצבא וללא נגיעה למשהב"ט

ניתן להניח כי הדנ"א של חברת ייעוץ אסטרטגי, הבאה להציע תוכנית התייעלות, אינו לשבח. אם המצב ראוי לשבח, אז אין מה לייעל, וזהו מסר שלחברת הייעוץ בוודאי אין אינטרס לקדם. לנוכח זאת, אי אפשר היה שלא להתפלא על ההודאה שיצאה מפיה של חברת הייעוץ האסטרטגית הבינלאומית מקינזי - שסיימה בשבוע שעבר הכנת תוכנית התייעלות לצה"ל.

אחרי שבמקינזי גמרו להראות כיצד עלות הבינוי במערכת הביטחון כפולה מזו שבשוק האזרחי, ואחרי שהעלו שאלות נוקבות כמו איך צה"ל הוא הקניין הכי גדול בישראל אבל אינו מסוגל למקסם יתרונות לגודל במערכת הרכש שלו - הגיעו במקינזי להצגת מערכת התחזוקה בצה"ל.

צה"ל, הם קבעו, הוא ארגון "שיש בו נוהלי עבודה ברמה בינלאומית. בחיל האוויר, למעשה, הרמה היא אפילו מהטובות בעולם - וזה נכון גם לגבי ניתוח תקלות, גם לגבי ניהול האחזקה וגם לגבי מערכות המידע התומכות במערכת התחזוקה".

למעשה, במקינזי הציגו מדד עולמי לגבי סדנאות אחזקה, מדד שלפיו היעילות המיטבית של סדנה היא 60% זמן עבודה נטו של הטכנאים בסדנה. "זהו מדד שנחשב לגבוה מאוד", אמרו בחברה. "בצה"ל - שלוש מתוך 12 סדנאות שנבדקו עלו מעליו". שש סדנאות נוספות היו קרובות מאוד למדד.

מדוע דווקא בתחום התחזוקה צה"ל הוא מצטיין עולמי? הסבר אחד הוא שמדובר בפעילות הנעשית רק בתוך הצבא, בלי ממשק בין הצבא למשרד הביטחון, שבדרך כלל מביא לסרבול ולפגיעה ביעילות. הסבר אחר הוא שהתחזוקה קשורה קשר הדוק לכוחות המבצעיים - טכנאי שיטעה בתחזוקת מטוס אף-16 יגרום מיידית לתאונה - ולכן עם השנים נוצרה תרבות עבודה קפדנית. בכל מקרה, מתברר שיש מקום לטפיחה עצמית על הכנף, וכשארגון ישראלי באמת רוצה - הוא יכול להיות הטוב בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully