וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוגבל בעבודה? העמותות לשירותך

אביטל מולאי

30.11.2009 / 10:15

סקר מיוחד ממפה את העמותות המעניקות סיוע לאנשים עם מוגבלויות ומגלה כי תרומתן בנושא משמעותית ביותר: הן סייעו לכ-43,000 איש

המיפוי נערך לאחרונה על ידי מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת וכלל את העמותות העוסקות במתן שירותים לאנשים עם מוגבלות בכלל ובתחום התעסוקה בפרט.

אחת ממטרות המחקר היתה לסייע לאנשים עם מוגבלות, בכך שרשימת העמותות העוסקות במתן שירותים לאוכלוסיה
זו, תופיע באתר האינטרנט של המטה לשילוב אנשים עם
מוגבלות בשוק העבודה. כמו כן, פרסום רשימת העמותות ועיקר פעולתן באתר האינטרנט יאפשר לעמותות עצמן לעדכן מידעים ובכך, אולי, להגביר את השימוש של אנשים עם מוגבלות
בשירותים השונים של העמותות ולהביא לשיפור בתיפקודם וברמת חייהם.

ממצאים עיקריים

מופו 127 עמותות שדיווחו על כך שהן עוסקות בקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות, במקביל לתחומי פעילות אחרים כגון חינוך ופנאי.

127 העמותות שעוסקות בתעסוקה מפעילות 150 תוכניות. בתחום התעסוקה, סייעו העמותות הללו ל כ 43 אלף אנשים. כ 14 אלף אנשים עובדים בעמותות הללו. מהם 4,700 עובדים עם מוגבלות.

סה"כ תקציב העמותות העוסקות בתעסוקה עמד בשנת 2007 על כ 900 מיליון ¤, מזה כ 235 מיליון ¤ הופנו לתחום התעסוקה.

מקור המימון - בעיקר תרומות

ממוצע הוותק של תוכניות המתמחות בקידום תעסוקתם של אנשים עם מוגבלות עומד על 10.9 שנים, כאשר 50% מהתוכניות קיימות עד 5 שנים.

26.5% מהעמותות העוסקות בתעסוקה דיווחו כי מקור המימון של תוכניות קידום התעסוקה הוא תרומות מהארץ ומחו"ל. כ 21% דיווחו כי משרד הרווחה מממן את התוכניות הללו ועוד כ 17% דיווחו כי מקור המימון הוא המוסד לביטוח לאומי.

35% מהעמותות המספקות שירות לאנשים עם מוגבלות בתחום התעסוקה מפנות את שירותיהן לאנשים עם כל סוגי המוגבלות. יתר העמותות ממקדות את שירותיהן לאנשים עם מוגבלויות מסוימות. למשל, 43% מהעמותות מפנות את שירותיהן לאנשים עם מוגבלות נפשית.

53% מהעמותות העוסקות בקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות מפעילות תוכניות המתמקדות במתן סיוע בשילוב או בהשמה של אנשים עם מוגבלות בעבודה; 55% מהעמותות מספקות הכשרה תעסוקתית; 50% מהעמותות עוסקות בתעסוקה מוגנת; 47% מספקות שירותי סינגור בתחום התעסוקה; 44% מפעילות תוכניות בתחום התעסוקה הנתמכת ו 29% מהעמותות מספקות מלגות ללימודים מקצועיים וסיוע ביזמות והקמת עסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully