וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון בתגובה ראשונית לדיסקונט - שלמה זהר פורש בשיא?

TheMarker Online

30.11.2009 / 14:23

גלזר: "חייבים להזכיר שחלק גדול מאד מהרווח נובע מרווחים חד פעמיים. מעל 200 מיליון שקל ברוטו (קרוב למחצית מהרווח) הינו מאירועים חד פעמיים"



פרסם לפני זמן קצר את התוצאות לרבעון השלישי של השנה.







התוצאות של דיסקונט היו חזקות מאד, כאשר הבנק רשם רווח נקי של 292 מיליון שקל - רווח המשקף תשואה על ההון של 12.7%.







חשוב לציין כי הדו"ח של דיסקונט מושפע מאד מרווחים חד פעמיים הנובעים משוק הון:



מימושי אגחים מהתיק הזמין למכירה - 93 מיליון שקל.



רווחי קופות הפיצויים - 78 מיליון שקל.



רווחים של 76 מיליון שקל כתוצאה מימוש מניות בזק והראל.



מנגד, הבנק רשם הוצאה חד פעמית של 37 מיליון שקל ברבעון בגין השפעת השינוי בשיעור המס הצפוי על המיסים הנדחים.



כפי שניתן לראות, בניגוד ללאומי בו שיעור המס קזז חלק גדול מהרווחים החד פעמיים, בדיסקונט התוצאות הרבעוניות מוטות למעלה באופן משמעותי. יחד עם זאת, יש לציין לחיוב, כי דיסקונט מצליח ליהנות ברבעון (ולמעשה מתחילת השנה) מהצמיחה הגבוהה בתיק האשראי שלו, כאשר הבנק רושם עליה בהכנסות המימוניות השוטפות, ומנגד שומר על רמת הפרשות סבירה.



הכנסות המימון היו גבוהות מאד ועמדו על 1.33 מיליארד שקל. השיפור נובע הן מעלייה בהכנסות השוטפות, כאשר הבנק מציין כי חל בשנה החולפת גידול של 14.4% בנכסים המניבים הכנסות מימון, והן ממימוש אגחים בהיקף של 93 מיליון שקל.



הפרשות לחומ"ס עמדו על שיעור של 0.85%. אלון גלזר, סמנכ"ל המחקר של לידר שוקי הון: "בסך הכל שיעור סביר לתקופה בה אנו נמצאים, תיקחו לתשומת לבכם שהבנק בניו יורק אחראי לחלק מהגידול בהוצאות, ואנו חוששים כי נמשיך לראות בניו יורק הפרשות גבוהות יחסית".



ההכנסות התפעוליות היו גבוהות מעט מהתחזיות. כאמור, מדובר בהכנסות לא מייצגות לאור ההכנסות הגבוהות מקופות הפיצויים ומימושי המניות. גם בדיסקונט, מכירת מניות בזק ברבעון 4 תתרום לרווח.



הוצאות תפעוליות: גם כאן גבוה מעט מהתחזיות, כאשר הבנק מדווח כי השכר ממשיך לעלות. קצב עליית הוצאות השכר בניטרול אלמנטים חד פעמיים עומד השנה על שיעור גבוה של 6.2%.



ירידה קלה באשראי: הבנק רושם ירידה של 1.2% באשראי, ובסך הכל ירידה של 0.7% מתחילת השנה. לאחר תקופה ארוכה של צמיחה באשראי, דיסקונט עצר והוא עובר ברבעונים האחרונים לירידה באשראי, בין היתר בשל הלימות ההון הנמוכה יחסית.



הלימות ההון נראית בסדר: דיסקונט (והמפקח) יכולים להיות מעודדים גם מנושא הלימות ההון שהגיעה ל-12.9%, כאשר ההון הראשוני המקורי (ללא ההיברידי) עומד על 7.4%. נראה שגם אחרי באזל 2 דיסקונט עומד ביעדי הפיקוח, כאשר יתכן צורך בהזרמה לא משמעותית של הון ראשוני.



בשורה התחתונה דו"ח טוב מאד, כאשר תשואה על ההון של 12.7% בדיסקונט (הטוב במערכת!) הינו דבר מרשים, גם אם לוקחים בחשבון שהיו כאן רווחים חד פעמיים, כאשר נכון לעכשיו דיסקונט מצליח ליהנות מפירות הצמיחה באשראי בשנים האחרונות, ומנגד עדיין לא נפגע (יותר מהבנקים הגדולים האחרים) בתיק האשראי.



"אחרי שהתרשמנו", אומר גלזר, "עדיין חייבים להזכיר שחלק גדול מאד מהרווח נובע מרווחים חד פעמיים. מעל 200 מיליון שקל ברוטו (קרוב למחצית מהרווח) הינו מאירועים חד פעמיים, וכי בנוסף אנו עדיין חוששים כי הצמיחה החזקה של דיסקונט בשנים האחרונות, ביחד עם החשיפה הגבוהה לפעילות בארה"ב, יביאו לפגיעה בתוצאות ברבעונים הקרובים".



בלידר שוקי הון ממשיכים להמליץ על דיסקונט בתשואת שוק, כאשר נדגיש כי התשואה על ההון שהבנק הציג בדיסקונט גבוהה בהרבה מהרווח המייצג של הבנק, שעדיין נמוך להערכת בית ההשקעות מ-10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully