וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זבלדוביץ' סידר לבריטיש ישראל את הרבעון: עברה לרווח של 122 מיליון שקל

ליאור זנו

30.11.2009 / 14:26

הכנסות החברה עלו ב-3.6% ברבעון השלישי של השנה ל-236 מיליון שקל



חברת הנדל"ן מעריכה את שווי מתחם איקאה של משפחת ברונפמן בראשון לציון ב-500 מיליון שקל. בדו"חות אשר פירסמה אתמול חברת הנדל"ן שבשליטת ליאו נואי, דיווחה החברה, כי היא מעריכה את שווי הנכסים של חברת אירוס הגלבוע ב-510 מיליון שקל.



אירוס הגלבוע היא חברה פרטית של ברונפמן, אשר הנכס העיקרי שלה הוא מתחם איקאה. ביוני האחרון סיכמה בריטיש ישראל על רכישת הקרקע מברונפמן תמורת הקצאה של 9.6% ממניותיה. כמו כן, דווח אתמול, כי היקף החוב של אירוס הגלבוע הוא כ-360 מיליון שקל. על פי ההסכם בין הצדדים, העסקה צריכה להיסגר עד ליוני הקרוב.



משבר הנדל"ן ניכר בתוצאותיה הרבעוניות של בריטיש ישראל, אשר עוסקת בנדל"ן מניב. הכנסות החברה עלו ב-3.6% ברבעון השלישי של השנה ל-236 מיליון שקל. הגידול הצנוע בהכנסות הושפע מירידה של 18 מיליון שקל בשווי ערך הנדל"ן להשקעה של החברה. ללא ירידת השווי היו עולות הכנסות החברה ב-17.5%.



ההכנסות החברה הושפעו לחיוב מהכללת התוצאות של הנכסים החדשים אשר הוכנסו לחברה במסגרת העסקה עם פויו זבלדוביץ. לצד העסקה עם ברונפמן, ביצעה החברה ביוני האחרון עסקת מיזוג עם חברת הנדל"ן הבינ"ל טמרס, שבשליטת פויו זבלדוביץ, במסגרתה קיבלה החברה שני נכסים שבבעלות טמרס תמורת 16.6% ממניותיה ו-171 מיליון שקל. בשורה התחתונה עברה החברה ברבעון השלישי לרווח של 122 מיליון שקל, לעומת הפסד של 12 מיליון שקל ברבעון המקביל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה עלה ב-77% ל-61 מיליון שקל.



תוצאות המשבר על שוק הנדל"ן בישראל מתבטאות בקיטון ברמת הביקושים לשטחים מסחריים, התארכות משא ומתן ולחץ בעניין הפחתת דמי השכירות, גידול בהיצע השטחים הפנויים וצמצום פעילות או סגירה של עסקים קיימים. למרות כל אלו, החברה מציינת כי המשבר לא בא לידי ביטוי בדו"חות החברה. ניתן לראות כי ההכנסות משכירות דווקא עלו, בעיקר בעקבות רכישת נכסי הנדל"ן המניב במסגרת עסקת טמרס. גם העליה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת מוסברת על ידי עסקת טמרס וכן משיפור בביצועים תפעוליים במרכזים מסחריים קיימים.



הסיבה לכך שהעלייה בהכנסות השכירות לא התבטאה במלואה בהכנסות החברה הינה ירידה בהערכת שווי ערך הנדל"ן. אחת לרבעון מעריכה הנהלת החברה את שווי הנדל"ן שלה, בהתחשב בגורמי הסיכון הספציפיים של הנכס המוערך. כאשר אין גורמי סיכון, נלקחים בחשבון גורמים סביבתיים, ביקושים, מיסים צפויים, תוכניות בינוי וכדומה. כמו כן מוערך הנכס על ידי הכנסותיו הצפויות, שיעורי התפוסה שלו ועוד.



החברה רשמה עליה של 9.6% ב-noi (כלומר בדמי השכירות שמניב כל נכס בניכוי דמי התפעול עבורו) ברבעון השלישי של השנה. עלייה זו נובעת בעיקר מעליה ריאלית דמי השכירות בזמן חידוש חוזים, הצמודים למדד ואכלוס בניין בפארק אזורים בפתח-תקווה.



בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירד ערך שווי הנדל"ן ב-80%, דבר שגרר ירידה של 24% בהכנסות החברה, לעומת התקופה המקבילה, ל-565 מיליון שקל. הרווח התפעולי ירד ב-20% ל-435 מיליון שקל, אך בעזרת הטבת מס של 153 מיליון שקל רשמה החברה גידול של 165% ברווח הנקי ל-304 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-140 מיליון שקל, לעומת תזרים של 10 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



אתמול החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיווידנד בסך 12.5 אגורות למניה ובסך הכל 18.7 מיליון שקל. יתרת הרווח לאחר החלוקה תעמוד על 871 מיליון שקל ויתרת ההון העצמי של החברה תעמוד על 1.5 מיליארד שקל.



טל גינזבורג, סמנכ"ל הכספים של בריטיש ישראל אמר היום: "אנו שמחים להציג רבעון נוסף של צמיחה בפעילות החברה. למרות המצב בשווקים אנו יכולים לומר היום, כי נכון למועד הדו"ח, המשבר לא נתן את אותותיו על התוצאות התפעוליות של החברה, כפי שמתבטא בגידול ב-noi מנכסים זהים, בשמירה על שיעורי תפוסה גבוהים של כ-97% בנכסים המניבים שבבעלותנו והתזרימים הגבוהים שהחברה יצרה מפעילות שוטפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully