וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמים מיום "שישי השחור" בארה"ב

TheMarker Online

30.11.2009 / 14:48

התנועה בחנויות ביום שישי הייתה יחסית חזקה, ואכן תורגמה לקניות. אולם יום שבת היה חלש יותר, ונראה כמו "עוד שבת רגילה" במונחי תנועת קונים.



רשמים מיום שישי השחור בארה"ב - תום ארליך אנליסט rbc שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן



עיני המשקיעים היו נשואות בסוף השבוע לנתוני הקניות של "יום שישי השחור" (black friday) המציין את תחילת עונת הקניות המקדימה את חג המולד. לאחר בדיקות מהשטח בקניונים שונים בסביבות ניו-יורק וניו-ג'רסי פירסם הבוקר אנליסט מניות רשתות הביגוד של rbc, הווארד טובין סקירה מיוחדת בנושא.



בדיקותיו של טובין מעלות כי התנועה בחנויות ביום שישי הייתה יחסית חזקה, ואכן תורגמה לקניות. אולם יום שבת היה חלש יותר, ונראה כמו "עוד שבת רגילה" במונחי תנועת קונים.







בסקירה טוען טובין כי לאחר התחלה חלשה יחסית בחודש נובמבר, סביבת העסקים השתפרה שכן "יום שישי השחור" החזיר את הקונים לחנויות. טובין מוסיף ואומר כי בהתאם למגמה הנצפית במהלך 9-12 החודשים האחרונים, צרכני הביגוד מגיבים בעיקר לזרזים כגון שינויים במזג האוויר, חזרה לביה"ס או יום שישי השחור אשר מספקים סיבה לקניית ביגוד חדש.



אולם המגמות אינן חזקות בהעדר זרזים מסוג זה. הזרז הבא הוא כמובן חג המולד, אולם ב-rbc צופים כי המכירות יהיו יחסית חלשות עד השבוע האחרון לפני החג, וכי עד אז רשתות הקמעונאות ינסו "לייצר" זרזים בדמות מבצעים שונים.



ב-rbc מצפים כי המכירות בעונת החגים יהיו דומות או מעט טובות יותר מאלו של שנה שעברה וגורסים כי החברות אשר יתנו לצרכן סיבה אמיתית להכנס לחנויותיהן ולרכוש מוצר הן אלו שיצליחו, כאשר שם המשחק הוא הוא מוצר ייחודי במחיר אטרקטיבי.



ב-rbc מצביעים על מניות רשתות הקמעונאות הבאות כממוצבות בצורה טובה להנות מעונת הקניות: aeropostale (aro), american eagle outfitters (aeo), limited brands (ltd), tjx companies (tjx), (deck) deckers

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully