וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצליחים לספור: בממשלה לא יודעים מהו מספר התאילנדים בישראל

עמירם כהן

30.11.2009 / 16:17

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: לא קיבלנו מהמדינה תשובה ברורה - המספרים נעו מ-23 אלף ל-29 אלף



במשרדי הממשלה לא יודעים מהו מספר התאילנדים העובדים בחקלאות בישראל, כך עולה מדיון שהתקיים היום בוועדה לביקורת המדינה. יו"ר הוועדה ח"כ יואל חסון (קדימה) וחבר הוועדה יוחנן פלסנר (קדימה) קבלו בדיון כי לא הצליחו לקבל בנושא תשובה ברורה מאף אחד ממשרדי הממשלה העוסקים בעובדים הזרים - הפנים, האוצר והחקלאות. המספרים שהוזכרו בוועדה נעו מ-23 אלף ל-29 אלף.



לטענת ראשי התאחדות חקלאי ישראל, חסרים כיום 4,000 עובדים זרים להשלמת מכסת העובדים הזרים לחקלאות שאושרה בממשלה ל-2009, שעומדת על 27,500. עוד אמרו כי המחסור נוצר לאחר שהתאילנדים שאמורים היו להגיע למשקים החקלאים החל מתחילת השנה לא קיבלו אשרות כניסה לישראל. לאחר תום 5 שנים של עבודה בישראל, פג תוקף האשרה של העובדים הזרים ועליהם לחזור לארצם.

חקלאים שבאו לדיוני הוועדה, טענו בדיון כי בשל המחסור בעובדים לא יוכלו לקיים את הסכמי האספקה שחתמו עם רשתות השיווק באנגליה.



בתוך כך, מחדשים החקלאים את מסע המחאה שלהם כנגד העיכובי בהשלמת מכסת העובדים הזרים. התאחדות חקלאי ישראל הודיעה כי מחר (יום ג') ייצא מסע טרקטורים מאזור עין יהב בערבה התיכונה בדרכו לירושלים. המסע יארך כשבוע ימים ויעבור בדרכו את באר שבע, שדרות ובית דגן ובהמשך יעלה על כביש מספר 1 (ירושלים-תל אביב) ויסתיים בהפגנת ענק בירושלים. החקלאים תובעים לאשר באופן מיידי אשרות כניסה ל-4,000 עובדים זרים מתאילנד, שנועדו להחליף עובדים זרים שעזבו את הארץ ושבו לארצם.



בשל המסע שייקחו בו חלק, כך על פי הערכות, כ-100 טרקטורים שינועו באיטיות לאורך הצירים שנקבעו לכך, צפויים שיבושי תנועה גדולים וחסימות תנועה בכבישי הדרום שיגיעו לשיאם כשמסע המחאה יעלה על כביש מספר 1.



מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן, קרא לציבור הרחב להצטרף למחאת החקלאים ולהשתלב במסע במהלך דרכו לירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully