וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים חוקרת: חברות בענף הזהב השתמשו בחשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים

עמית בן-ארויה

30.11.2009 / 17:43

בהודעת רשות המסים נאמר כי הנזק לקופת המדינה נאמד בעשרות מיליוני שקלים כתוצאה מהפעילות העבריינית



במחלקת החקירות של המכס ומע"מ חושדים כי חברות בענף הזהב רכשו חשבוניות פיקטיוויות, לעתים באמצעות חברות קש, בהיקף של מאות מיליוני שקלים. 15 איש נחקרו בפרשה ושבעה מתוכם הובאו לבית משפט. בהודעת רשות המסים נאמר כי הנזק לקופת המדינה נאמד בעשרות מיליוני שקלים כתוצאה מהפעילות העבריינית.



לטענת רשות המסים, יוסף לוי, בן 55 מגני תקווה, שבבעלותו חברות בתחום הזהב, מפיץ מ-2005 חשבוניות פיקטיביות לעסקים רבים ומשמש עבורם ככיסוי חשבונאי לקיזוז תשומות פיקטיביות בדו"חות המע"מ.



שופט בית משפט השלום בתל אביב אילן דפדי האריך אתמול את מעצרו של לוי בחמישה ימים. כמו כן עצרה הרשות את מאיר בוזגלו, בן 31 מאזור, שהיה הבעלים של חברת ב.מ שחר מתכות שהוקמה ב-2008 ועוסקת בין היתר בסחר בזהב. בחיפוש בביתו נמצאו חשבוניות פיקטיביות מוכנות לקיזוז מע"מ בסך 5.5 מיליון שקל. הוא שוחרר בתנאים מגבילים.



כבעליה של החברה רשום פיליפ בנגו יזאק, חסר בית בן 55 מתל אביב, אך לפי החשד, אדם אחר העביר לידי יזאק את החברה ופעל בחברה תוך שהוא מנצל את מצבו של יזאק. האחרון שוחרר שלשום בתנאים מגבילים.



הבעלים של חברת סילבר פז, רונאל טמיר מהרצליה שוחרר היום בתנאים מגבילים. על פי החשד, קיזזה החברה באמצעות טמיר במאי-ספטמבר 2009 חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים.



אחת הפרשיות המעניינות היא של איזו ארן מבת ים, הבעלים של חברת אגשא תכשיטים. מהחקירה עולה כי החשוד הפסיק להגיש דו"חות של החברה למע"מ בפברואר 2008, אף שהמשיך לבצע עסקות. מתאריך זה ועד היום, כך טוענת הרשות, ביצע עסקות ב-23 מיליון שקל. עוד עולה כי קיזז בספרי החברה חשבוניות מס פיקטיביות, שהיוו כיסוי חשבונאי כנגד הסחר בזהב, בסכום של כ-20 מיליון שקל.



ברשות המסים טוענים כי ארן הקים עסק של סחר בזהב על שם אשתו וניהל אותו תוך הגשת דו"חות הכוללים חשבוניות מס פיקטיביות בסך 5 מיליון שקל. הוא שוחרר בתנאים מגבילים כמו גם שני חשודים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully