וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט מינה כונס נכסים זמני ללידקום לבקשת הבנקים במטרה להמשיך להפעיל את החברה כ"עסק חי"

ניר צליק

30.11.2009 / 17:53

דירקטוריון החברה התפטר מתפקידו ולא אישר את דו"חות הרבעון הנוכחי



המאבק על נכסי לידקום ממשיך לצבור תאוצה. השופטת דנית קרת מאיר מבית המשפט המחוזי בתל אביב החליטה למנות ככונס נכסים זמני לחברה את עו"ד עופר שפירא, לבקשתם של חמשת הבנקים להם היא חייבת כספים, בנק הפועלים, לאומי, דיסקונט, הבינלאומי ו-bnp פאריבה.



זאת, במטרה להמשיך להפעיל אותה כעסק חי, במטרה להשיג את התמורה המירבית האפשרית על נכסי החברה. סכום חובותיה של החברה לבנקים עומד על כ-38 מיליון דולר, ואילו סכום חובה של החברה למחזיקי איגרות החוב שלה עומד על כ-28 מיליון דולר.



כעת צפוי להתפתח מאבק בין הבנקים להם חייבת החברה כספים לבין מחזיקי איגרות החוב, כאשר אסיפת בעלי האג"ח תתקיים ביום רביעי. בעלי איגרות החוב מתכוונים להיאבק בשיעבוד הכללי שהוענק לבנקים על נכסי החברה, כאשר לטענתם הוא הוענק לבנקים שלא כדין, כשהחברה לא דיווחה לבעלי איגרות החוב על השיעבוד שהוענק לבנקים במועד שבו הוא הוענק.



במקביל, הודיע דירקטוריון החברה בשלמותו על התפטרותו, כאשר רק לפני מספר ימים התפטר עופר בלוך, מנכ"ל החברה, על עזיבתו, במטרה להפוך למנכ"ל נייר חדרה. בנוסף, דירקטוריון החברה לא אישר את דו"חות הרבעון הנוכחי על רקע מצבה הכלכלי של החברה.



לפני מספר ימים הגישו גם כ-82 מעובדי החברה בקשה למנות כונס נכסים זמני, על רקע חששם כי היא לא תוכל לעמוד בתשלום משכורתם לחודש נובמבר. במועד הגשת הבקשה לפירוק זמני של העובדים, בחשבונות החברה היו כ-1.7 מיליון דולר בלבד שנועדו לתשלום משכורות חודש נובמבר לעובדי החברה.



לידקום נקלעה לקשיים על רקע ההאטה בעסקיה, וחוסר היכולת שלה לעמוד בחובותיה למחזיקי איגרות החוב. בדצמבר 2006 גייסה לידקום 125 מיליון שקל ממשקיעים מקומיים באיגרות חוב. מחזיקי איגרות החוב ניהלו משא ומתן עם הבנקים ועם הנהלת החברה, במטרה לפרוס מחדש את חובותיה ולספק לה קו אשראי כך שתוכל להמשיך ולהתקיים. בשבוע שעבר הודיע דירקטוריון החברה, כי על רקע התארכות המשא ומתן והעובדה שקו האשראי לא סופק לה, החברה לא תוכל להמשיך לנהל את עסקיה.



לידקום מספקת שירותי תקשורת ועוסקת בהקמה ובניהול של פרויקטים מורכבים בתחום התקשורת האלחוטית והקווית. עם מחזיקי המניות העיקריים שלה נמנים אלקו אחזקות של גרשון זלקינד (11.6%), קרן רימון המנוהלת על ידי צביקה לימון (7.3%) וקרן פימי המנוהלת על ידי ישי דוידי (4%).



את הרבעון השלישי סיימה לידקום עם הכנסות של 95.2 מיליון שקל. זאת, לעומת הכנסות של 247.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הסתכם ההפסד הנקי של לידקום ב-112.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 3.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בניכוי קרן הפרשי תרגום הסתכם ההפסד הנקי של לידקום ב-106 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully