וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השיפור בהכנסות סיימה גילץ את הרבעון השלישי של 2009 ברווח נקי של כ-9.3 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

30.11.2009 / 17:59

רוני בירם: "לא יודע אם גילץ תהפוך ליהלום כמו אקסלנס אך אנחנו מאוד אופטימיים"



חברת הנדל"ן והאנרגיה הסולארית גילץ - שבשליטת המייסדים רוני בירם וגיל דויטש, וכמו כן מבעלי השליטה של בית ההשקעות אקסלנס - סיימה את הרבעון השלישי של 2009 עם שיפור בתוצאות הכספיות.



גילץ הכניסה בשנה שעברה שותפים חזקים כמו המיליארדר הבריטי ליאו נואי, הבעלים של חברת בריטיש ישראל, וג'ורג' חורש, הבעלים של יבואנית טויוטה בישראל - יוניון מוטורס. כעת מצויה גילץ במגעים מתקדמים להכנסת קרן המנוף "בראשית", בראשות גבי פרל, כשותפה בחברה.



במסגרת המגעים בין הצדדים, המצויים בשלב מתקדם, צפויה "בראשית" להשקיע כ-120 מיליון שקל בגילץ תמורת הקצאה של 13%-15% ממניות החברה, וכן תמורת הקצאת אג"ח וכתבי אופציה למניה. ההשקעה של "בראשית" תגדיל את קופת המזומנים של גילץ לכ-200 מיליון שקל.



"בראשית מחפשים השקעות לא רק בחברות המצויות בדיסטרס אלא גם בחברות איכותיות כמו גילץ המעוניינות להרחיב את פעילותן. אנחנו תמיד שמחים לצרף משקיע מוסדי רציני כשותף לחברה", סיפר אתמול בירם. "אני לא יודע אם גילץ תהפוך ליהלום כמו אקסלנס אך אנחנו מאוד אופטימיים לגבי החברה ומתכוונים לבצע בשנים הקרובות השקעות בתחום האנרגיה הסולארית באירופה ובישראל בהיקף של מאות מיליוני יורו", הוסיף.



הכנסותיה של גילץ ברבעון השלישי של השנה צמחו ב-119% לעומת הרבעון המקביל ב-2008, לכ-19.7 מיליון שקל. את החודשים ינואר-ספטמבר 2009 סיימה גילץ עם זינוק של 360% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, ל-140.5 מיליון שקל. העלייה בהכנסות החברה נובעת בעיקר בשל מכירת 61 דירות בפרויקטים אלוני גילץ וגילץ הירוקה, כמו גם מכירת חלק מזכויות החברה בפרויקט אלוני גילץ, וכן בעקבות הכניסה לתחום האנרגיה המתחדשת בספרד.



פעילות זו הניבה לגילץ הכנסות של כ-18 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2009, המהווים כ-13% מכלל הכנסות החברה בתקופה זו. ברבעון השלישי של 2009 נרשמו לראשונה הכנסות מלאות ממכירת חשמל - לאחר תום תקופת ההרצה של שלושת הפארקים הסולאריים של החברה בספרד.



הכנסות החברה בסקטור זה הסתכמו בכ-8.5 מיליון שקל ברבעון השלישי. כמו כן נהנתה החברה מהכנסות מימון של כ-20 מיליון שקל בשל השפעות מטבע חיוביות על ההלוואות שניתנו לגילץ ספרד, וכן בשל עלייתם של ניירות ערך מסחריים.



בעקבות השיפור בהכנסות סיימה גילץ את הרבעון השלישי של 2009 ברווח נקי של כ-9.3 מיליון שקל לעומת הפסד של 14.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. את החודשים ינואר-ספטמבר 2009 סיימה גילץ ברווח נקי של כ-15.3 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-14.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2009 עמד על כ-43 מיליון שקל לעומת 37.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully