וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת "עסק חי" לליטו גרופ בשל גירעונות בהון העצמי והחוזר והפסדים מתמשכים

ליאור זנו

30.11.2009 / 18:13

ירידה של 22 מיליון שקל בשווי נכסי הנדל"ן שמחזיקה ליטו העביר החברה להפסד תפעולי של 23 מיליון שקל



רואי החשבון ליאון אורליצקי ושות' צירפו היום אזהרת "עסק חי" לדו"חותיה הרבעוניים של קבוצת ליטו. הנימוקים לאזהרה הם גרעון של 156 מיליון שקל בהון העצמי, גרעון בסך 182 מיליון שקל בהון החוזר והפסדים מתמשכים משמעותיים. בנוסף, לקבוצה התחייבויות לפרעון אג"ח מסדרות א'-ב' בסך 125 מיליון שקל, ל-30 בספטמבר 2009, והתחייבויות בסך 103 מיליון שקל לבנקים – אך בקופתה רק 513 אלף שקל ועוד 2.4 מיליון שקל משועבדים. גם כושר יצור המזומנים שלה נמוך שכן הפעילות השוטפת שרפה, ברבעון השלישי של 2009, מזומנים בהיקף של 300 אלף שקל.



רואי החשבון מציינים כי "נכון למועד אישור הדו"חות הכספיים אין בידי החברה מקורות מספיקים לפרעון ההתחייבויות והחברה הודיעה בדיווחים שונים כי היא צופה שלא יעלה בידה לשם למחזיקי האג"ח של הקבוצה את הקרן והריבית". רואי החשבון סבורים כי גורמים אלה "מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ'עסק חי'".



ליטו גרופ, בשליטת יאיר משה ודוד מימון, עוסקת בייצור והשכרת יחידות קירור ומיזוג אויר לרכבים, ייצור ואבזור מיניבוסים. בנוסף עוסקת החברה, באמצעות חברת הבת ליטו נדל"ן, בהשקעות במקרקעין במזרח אירופה ובפעילות חווה לייצור חלב ברומניה.



הכנסותיה של ליטו ברבעון השלישי של 2009 ירדו ב-35% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-20 מיליון שקל. הקיטון נובע מהעדר הכנסות במגזר הנדל"ן וכן ומירידה במחזורים בחטיבת הרכב וממגזר החווה החקלאית. בניכוי הוצאות התפעול וכן ירידה של 22.8 מיליון שקל בערך הנדל"ן שמחזיקה החברה, הסתכם ההפסד התפעולי ב-23 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 3 מיליון שקל. בשורה התחתונה הסתכם ההפסד ב-32.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 8.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.



בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הפסד הקבוצה ב-67.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 20.8 מיליון בתקופה המקבילה. עם זאת, רשמה החברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת שהסתכם בכ-3 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully