וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סייבר מאנדיי": קדחת קניות החגים מגיעה לאינטרנט; 1 מכל 6 אמריקאים ירכוש היום ברשת מתנה לחג

סוכנויות הידיעות

30.11.2009 / 18:21

קרוב ל-100 אמריקאים מתכננים לערוך היום קניות באינטרנט; אנליסטים: המכירות המקוונות ימשיכו לשבור שיאים



שלושה ימים אחרי "יום שישי השחור", היום שלאחר חג ההודיה המסמן באופן מסורתי את תחילת קדחת קניות החגים בארה"ב, מגיעה הפתיחה הרשמית של עונת מבצעי החגים באינטרנט - "סייבר מאנדיי". כמעט אחד מכל שישה אמריקאים בוגרים צפוי לבצע היום רכישה באינטרנט במסגרת "סייבר מאנדיי", לפי תחזית חברת קונסיומר רפורטס.



לרגל "סייבר מאנדיי", מרבית הקמעוניות בארה"ב מציעות הנחות או מבצעים מיוחדים לרוכשים באינטרנט - החל מהוזלות מחירים בשיעור של עד 60% וכלה במשלוחים חינם. אתר האינטרנט של רשת הספרים ברנס אנד נובל מציע הנחות של 50% על מחירי הספרים ברשימת רבי המכר של העיתון "ניו יורק טיימס", ואתר האינטרנט של וול מארט מציע דמי משלוח של פחות מדולר על מגוון רחב של מוצרי חשמל.



קמעוניות רבות נעזרות באתרי רשתות חברתיות לקידום מכירות. וול מארט טרגט, מייסיס וג'י.סי פני מנצלות את אתר הרשתות החברתיות פייסבוק כדי לפרסם את מבצעי ההנחות. טרגט וג'י.סי. פני, כמו גם הקמעוניות בסט ביי, נורדסטרום ואמריקן איגל, נעזרות באתר טוויטר כדי לפתות קונים.



אנליסטים מעריכים כי המכירות המקוונות בעונת החגים הנוכחית בארה"ב ימשיכו לשבור שיאים כמדי שנה, ונתוני המכירות המקוונות של "יום שישי השחור" חיזקו הערכות אלה. איגוד הקמעוניות הלאומי בארה"ב (nrf) העריך כי כ-96.5 מיליון אמריקאים מתכננים לערוך קניות באינטרנט ביום שני, לעומת 85 מיליון ב-2008.



המכירות הקמעוניות המקוונות ב"יום שישי השחור" זינקו ב-11% לעומת 2008, לשיא של 595 מיליון דולר, לפי נתוני חברת המחקר קומסקור. העלייה במכירות המקוונות בלטה במיוחד על רקע ירידה של 0.5% במכירות חנויות הרשתות הקמעוניות ביום שישי, ל-10.66 מיליארד דולר, לפי נתוני חברת המחקר שופר-טראק. המכירות המקוונות בכל עונת מכירות החגים הנוכחית (נובמבר ודצמבר) צפויות להסתכם ב-28.8 מיליארד דולר, גידול של 3% לעומת שנת 2008, לפי תחזית קומסקור.



למרות היותו היום המסמן באופן רשמי את עונת מכירות החגים באינטרנט, "סייבר מאנדיי" אינו בהכרח היום בעל המכירות הגדולות ביותר ברשת. כך למשל, ב-2008 היה "סייבר מאנדיי" יום הקניות המקוון השלישי בגודלו בשנה, לפי חברת קומסקור. שני ימי הקניות שעלו בשנה שעברה על מכירות "סייבר מאנדיי" היו ה-9 וה-15 בדצמבר, והסתכמו בקרוב למיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully