וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סייבר מאנדיי": מניית אמזון שוברת שיאים; זינקה למחיר של יותר מ-135 דולר

סוכנויות הידיעות

30.11.2009 / 19:11

אמזון שמרה על מעמדה כאתר האינטרנט הקמעוני המוביל ב"יום שישי השחור" - שנה שנייה ברציפות



מניית אמזון, קמעונית האינטרנט הגדולה בעולם, עלתה בוול סטריט לרמתה הגבוהה מעולם על רקע "סייבר מאנדיי" - הפתיחה הרשמית של עונת קניות החגים בארה"ב באינטרנט. עליית המניה נרשמה גם בעקבות דיווחים כי אמזון שמרה על מעמדה, זו השנה השנייה ברציפות, בתור אתר האינטרנט הקמעוני בעל מספר כניסות הגולשים הרב ביותר ב"יום שישי השחור". המניה עולה בוול סטריט ב-1% למחיר של כ-133 דולרים לאחר שמוקדם יותר כבר עלה מחיר לשיא של 135.25 דולר.



13.5% מהגולשים לאתרי אינטרנט קמעוניים ב"יום שישי השחור" - היום שלאחר חג ההודיה בארה"ב אשר מסמן באופן מסורתי את תחילת קדחת קניות החגים - גלשו לאתר אמזון, לפי נתונים שפירסמה אתמול חברת המחקר אקספריאן היטווייז. זאת לעומת נתח של 11.2% מהגולשים בו החזיק אתר האינטרנט של ענקית הקמעונאות וול-מארט.



עליית מניית אמזון נרשמה גם על רקע הערכות כי צפויות מכירות מקוונות ערות בעונת החגים הנוכחית. כמעט אחד מכל שישה אמריקאים בוגרים צפוי לבצע רכישה באינטרנט במהלך "סייבר מאנדיי", לפי תחזית חברת קונסיומר רפורטס.



אמזון - חנות כלבו וירטואלית המוכרת מגוון עצום של מוצרים, החל בספרים וכתבי עת, דרך מזון לבעלי חיים ומצלמות, וכלה בחלקי רכב וכלי נגינה - דיווחה בחודש שעבר על זינוק של 68% ברווחיה הרבעוניים, הרבה מעל לתחזיות האנליסטים, הודות למכירות גבוהות מהצפוי. החברה גם סיפקה תחזית טובה באופן ניכר מהצפוי לרבעון הנוכחי.



אמזון רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 199 מיליון דולר, או 45 סנט למניה, לעומת רווח של 118 מיליון דולר, או 27 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 33 סנט למניה. מכירות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-5.45 מיליארד דולר, צמיחה של 28% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2008, ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 5.03 מיליארד דולר.



"קורא הספרים האלקטרוני קינדל היה הפריט הנמכר ביותר הן במונחי יחידות והן במונחים דולריים - ולא רק בחנות מוצרי האלקטרוניקה שלנו אלא לכל רוחב קטגוריות המוצר של אמזון", אמר מנכ"ל ומייסד אמזון, ג'ף בזוס, בעת פרסום הדו"חות בחודש שעבר.

אמזון החלה בחודש שעבר למכור את קורא הספרים האלקטרוני (e-reader) קינדל ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם. בארה"ב הוזילה החברה את מחירו ב-13% ל-259 דולר - 100 דולר פחות ממחירו לפני שנה בלבד. ישראל - כמו גם סין, קנדה, מצרים וירדן - לא נכללה ברשימת המדינות שבהן החל להימכר קינדל.



מאז הושק הקינדל ב-2007, הפך קורא הספרים לאחת מההצלחות הגדולות של אמזון. משתמשים במכשיר יכולים כיום לקרוא באמצעותו מגוון רחב של עיתונים בינלאומיים ולמעלה מ-200 אלף ספרים בשפה האנגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully