וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בשווי הנכסים הזניקה את הרווח התפעולי של איירפורט סיטי ב-111% ל-150 מיליון שקל

ליאור זנו

30.11.2009 / 20:05

עם זאת, על התחנה המרכזית לפרוע הלוואה בסך 71 מיליון שקל בחודש הקרוב, אם לא תגיע להסדר מול הבנקים



על רקע הבלימה במגמת ההאטה בשוק הנדל"ן, מציגה חברת רבעון שלישי של עליה בהכנסות וברווחים. סך כל הכנסותיה עלו ב-11%, ביחס לרבעון המקביל, ל-137 מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה ב-111% ל-149.5 מיליון שקל והחברה עברה לרווח נקי של 95 מיליון שקל לעומת הפסד של 24 מיליון שקל.



העלייה ברווח התפעולי מגיעה לא רק מהעלייה בהכנסות מהשכרת נכסים וממכירת דירות אלא גם מעלייה של 47.4 מיליון שקל בערך הנדל"ן שמחזיקה איירופורט כפי שהוערכו על ידי שמאי. מדובר ברווח על הנייר שאינו מניב כסף מזומן שנכנס רק כאשר מממשים את הנכס. ברבעון המקביל הסבו הנכסים הפסד "על הנייר" של 14 מיליון שקל לשורת הרווח הנקי תרמה גם הטבת מס של 105 מיליון שקל בשל שינויים צפויים בגובה מס החברות.



למרות העלייה בהכנסות וברווחים החשבונאיים, הפעילות השוטפת של איירפורט הניבה תזרים מזומנים של 3 מיליון שקל בלבד לעומת תזרים של 108 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר ההרעה בתזרים נובעת מתשלום במזומן לחייבים שונים ומנגד, דחיית כסף שהתקבל מלקוחות. מצד שני, דחתה איירפורט תשלומים לספקים וזו קיזזה במעט את הירידה בתזרים.



חברת הנדל"ן איירפורט סיטי, בשליטת חברת יואל מקבוצת אקויטל , עוסקת בניהול, השכרה ומכירת נכסי נדל"ן בארץ ובצרפת. בין היתר כוללים נכסיה תחנות מרכזיות, קניונים, בנייני משרדים ובניה למגורים. נכסי החברה כוללים בין היתר את התחנה המרכזית החדשה בת"א, מתחם האיירפורט סיטי בנתב"ג וכן את הסינמה-סיטי, שנרכשה ברבעון האחרון. החברה מציינת כי העליה בהכנסות מקורה בעיקר בנכסים בישראל, שכן 5 מתוך 17 נכסיה בצרפת פונו ברבעון האחרון ועומדים ריקים.



סך הכנסות החברה עלה כאמור ב-11%: הכנסות החברה מהשכרת דירות ברבעון השלישי של השנה גדלו ב-23%, לעומת הרבעון המקביל ל-136 מיליון שקל, אך הכנסותיה ממכירת דירות צנחו ב-90% והסתכמו ב-1.2 מיליון שקל בלבד.







איירפורט מחזיקה ב-35% מהתחנה המרכזית החדשה שבתל אביב, באמצעות החברה הבת נצבא, וכן באופציות לרכישת 48% אחוזים נוספים ממנה שניתנות למימוש עד אמצע דצמבר. החל מהרבעון השלישי, מאחדת החברה את דו"חות התחנה המרכזית בת"א, איחוד שהגדיל את הכנסותיה ב-14 מיליון שקל. עם זאת, תזרים המזומנים של התחנה המרכזית נמצא בקשיים. בחודש הנוכחי, אמורה התחנה לפרוע הלוואה בנקאית שלקחה התחנה המרכזית בסך 71 מיליון שקל. נכון לעכשיו, אמור להיחתם הסכם חדש בין הבנק לתחנה המרכזית, שיאפשר דחיה ופריסה של התשלומים. לדעת החברה, קיימת סבירות גבוהה כי ההסכם החדש יכנס לתוקפו במהירות ופעילות התחנה המרכזית לא תושפע. בנוסף, אמורה התחנה המרכזית לפרוע אגרות חוב (קרן וריבית) בחודש מרס הקרוב בסך כ-2.5 מיליון שקל עם הצמדה, והחברה תנסה לגשר על חוב זה.



בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו הכנסות החברה ב-4%, לעומת התקופה המקבילה, ל-390 מיליון שקל. הרווח התפעולי גדל ב-5% ל-264 מיליון שקל, והקטנה של 100 מיליון שקל בהוצאות המימון בתוספת הטבת מס של 83 מיליון שקל (לעומת תשלום מס של 12 מיליון שקל בתקופה המקבילה), סידרו לחברה רווח נקי של 143 מיליון שקל, לעומת הפסד של 20.5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2008. מזומנים מפעילות שוטפת קטנו ב-44% והסתכמו ב-125 מיליון שקל. כעת נמצאים בקופת החברה 25 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתחילת התקופה.



איירפורט סיטי מדגישה כי אינה יודעת האם משבר הנדל"ן בא אל סיומו וכל תחזית בדבר המשך פעילותה הינה בגדר "מידע צופה עתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully