וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן שאמר כי סיטי גדול מדי מונה לתפקיד הכלכלן הראשי של הבנק

סוכנויות הידיעות

30.11.2009 / 21:33

פרופ' וילם בויטר מלונדון סקול אוף אקונומיקס אמר בעבר: "סיטי הוא גיבוב של ההתנהלות גרועה ביותר"



הבנק האמריקאי סיטי הודיע על מינוי פרופסור וילם בויטר - מרצה לכלכלה פוליטית בבית הספר לכלכלה של לונדון (lse) אשר אמר בעבר כי סיטי גדול מדי וכי הקשרים בין וול סטריט לבנק הפדרלי הדוקים מכדי - לתפקיד הכלכלן הראשי של סיטי.



בויטר, בן 60, שימש בעבר בתפקיד בכיר בבנק המרכזי של בריטניה, ככלכלן הראשי של הבנק האירופי לבנייה ופיתוח (ebdr), וכיועץ לקרן המטבע הבינלאומית (imf), הבנק העולמי וגולדמן סאקס. בויטר ייכנס לתפקיד הכלכלן הראשי של סיטי בחודש ינואר.



בויטר כתב בחודש אפריל בבלוג שלו בעיתון "פייננשל טיימס" התייחס בויטר לסיטי ולטענות בדבר הצורך למנוע מבנקים גדולים לקרוס כדי למנוע מפולת במערכת הפיננסית כולה. "אם הם גדולים מכדי לקרוס אז הם פשוט גדולים מדי", כתב. "אין שום הצדקה כלכלית לבנקים גדולים", הוסיף. בויטר כתב אז בבלוג שלו עוד כי בנק סיטי "הוא גיבוב של ההתנהלות גרועה ביותר בכל קשת התחומים הפיננסים".



בנאום שנשא בשנה שעברה בכנס השנתי של הבנק הפדרלי ביקר בויטר את הקשרים ההדוקים בין הבנק המרכזי לוול סטריט. "הבנק הפדרלי מקשיב ולוול סטריט ומאמין למה שהוא שומע", אמר אז בויטר. "עיוות זה יוצר תפיסת מציאות חלקית ומאוד מעוותת שהיא מסוכנת ולא בריאה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully