וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזינוק החודשי השני הכי חד זה עשור: מחיר הזהב קפץ ב-13% בנובמבר

נמרוד הלפרן

30.11.2009 / 22:29

מחיר הזהב עלה בכל ימי המסחר בנובמבר למעט שלושה; נסגר מעל 1,180 דולר לאונקייה



מחיר הזהב עלה היום בניו יורק, כפי שעשה בכל ימי המסחר בנובמבר למעט שלושה, והשלים את הזינוק החודשי החד ביותר זה שנה, והשני הכי חד זה עשור. עליית מחיר הזהב היום נרשמה על רקע היחלשות הדולר בעולם, אשר הגבירה את תיאבון המשקיעים למתכת היקרה בתור השקעה חלופית.



החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 1,181.1 דולר לאונקייה, עלייה של 0.6%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הזהב, אשר נסק בשבוע שעבר לשיא של כמעט 1,188 דולר לאונקייה, השלים בכך זינוק של 13% בחודש נובמבר - הקפיצה החודשית החדה ביותר מאז נובמבר 2008. באותו חודש, קפץ מחיר הזהב ב-14% - הזינוק החודשי החד ביותר מאז שנת 1999.



מחיר הזהב, אשר עלה ב-17 מתוך 20 השבועות האחרונים, עלה ב-33% מתחילת השנה. במהלך חודש נובמבר עלה מחיר הזהב בכל ימי המסחר למעט שלושה.



הזינוק במחיר הזהב בנובמבר נרשם לאחר שממשלת הודו הודיעה בתחילת החודש כי תרכוש 200 טונות של זהב מקרן המטבע תמורת 6.7 מיליארד דולר. העיתון ההודי "פייננשל כרוניקל" דיווח בשבוע שעבר כי הודו, צרכנית הזהב הגדולה בעולם, שוקלת לרכוש 201.3 טונות נוספות של זהב מקרן המטבע.



"יש הרבה רכישות זהב של בנקים מרכזיים וקרנות גידור, וברור שמחיר הזהב יגיע לרמה של 1,200 דולר לאונקייה עד סוף השנה", העריך בשבוע שעבר הסוחר דיוויד לי מברוקר המתכות heraeus. "קרנות ובנקים מרכזיים ברחבי העולם מודאגים לגבי עתיד הדולר והכלכלה העולמית, ולכן הם קונים זהב", הוסיף.



"רכישות מצד בנקים מרכזיים היו אחד הגורמים המרכזיים לעליות האחרונות", אמר פיטר פרטיג, בעליה של חברת המחקר קאוונטיטטיב קומודיטי, בראיון לספקית המידע הפיננסי בלומברג ביום רביעי. "חולשת הדולר אף היא דוחפת מעלה את מחירי הסחורות", הוסיף.



"הזהב נמצא באזורים שטרם מופו בעודו ממשיך בתנועתו הבליסטית", אמר בשבוע שעבר האנליסט רלף פרסטון מחברת הריטג' ווסט פיוצ'רס, לבלומברג.



עליית מחיר הזהב היום, כמו ברבים מימי המסחר החודש, נרשמה על רקע היחלשות הדולר בעולם. המטבע האמריקאי נחלש היום מול המטבעות המרכזיים בעולם לאחר שהתפוגגות החששות מכך שנסיכות דובאי תגיע לחדלות פירעון ונתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו היום בארה"ב, הגבירו את הביקוש לנכסים מסוכנים יותר. הדולר השלים ירידה חודשית חמישית ברציפות מול היורו - רצף הירידות הארוך ביותר זה קרוב לחמש שנים.



מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו עלה במפתיע בנובמבר לרמה של 56.1 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש אוגוסט 2008. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של 53 נקודות, לעומת 54.2 נקודות באוקטובר. מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו נחשב לברומטר של מצבה מגזר הייצור האמריקאי כולו, אף שאזור שיקגו אחראי ל-12% בלבד מהתוצר של ארה"ב. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות העסקית, ואילו ירידת המדד מתחת לרמה זו משקפת ירידה בפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully