וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר יאכטה בריטית על ידי איראן הקפיץ את מחיר הנפט בקרוב ל-3%; נסגר מעל 77 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

30.11.2009 / 22:49

בסיכום חודשי, עלה מחיר הנפט בניו יורק בנובמבר ב-0.3%; נסק ב-73% מתחילת השנה



מחיר הנפט קפץ בקרוב ל-3% במהלך המסחר בניו יורק, ונסגר מעל לרמה של 77 דולר לחבית, לאחר שמשרד החוץ של בריטניה הודיע היום כי חיל הים של איראן עיכב לחקירה חמישה אזרחים בריטיים ששטו ביאכטה בתוך המים הטריטוריאלים של המדינה. העלייה במחיר הנפט נרשמה גם על רקע נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו היום בארה"ב, אשר חיזקו את ההערכות כי צפויה התאוששות בביקוש לנפט בצרכנית האנרגיה הגדולה בעולם.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 77.28 דולר לחבית, עלייה של 1.6%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שבמהלך המסחר כבר קפצו ב-2.6%. בסיכום חודשי, עלה מחיר הנפט ב-0.3% בנובמבר. עם זאת, מתחילת השנה, זינק מחיר הנפט ב-73%.



משרד החוץ של בריטניה הודיע היום כי חמישה אזרחים בריטים עוכבו לחקירה באיראן לאחר ששטו ביאכטה במימיה הטריטוריאליים של המדינה. התקרית אירעה ב-25 בנובמבר, ומאז מוחזקים חמשת הבריטים באיראן. "נראה שהזינוק במחיר הנפט הוא תגובה אוטומטית לעצירת היאכטה הבריטית על ידי איראן", העריך סטיבן שורק, נשיא חברת הייעוץ שורק, בראיון לספקית המידע הפיננסי בלומברג.



בחזית המקרו בארה"ב: מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו עלה במפתיע בנובמבר לרמה של 56.1 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש אוגוסט 2008. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של 53 נקודות, לעומת 54.2 נקודות באוקטובר. מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו נחשב לברומטר של מצבה מגזר הייצור האמריקאי כולו, אף שאזור שיקגו אחראי ל-12% בלבד מהתוצר של ארה"ב. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות העסקית, ואילו ירידת המדד מתחת לרמה זו משקפת ירידה בפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully