וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובאי במגעים לגבי ארגון מחדש של חובות בסך 26 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

30.11.2009 / 23:04

חברת ההשקעות הממשלתית של נסיכות דובאי - דובאי וורלד - הגדירה את המגעים עם הבנקים בתור "מועילים"



דובאי וורלד, חברת ההשקעות הממשלתית של נסיכות דובאי, מסרה כי פתחה במגעים ראשוניים עם הבנקים הנושים לגבי ארגון מחדש של חובות בהיקף של כ-26 מיליארד דולר. בהודעה שפירסמה, הגדירה דובאי וורלד את המגעים בתור "מועילים".



ממשלת דובאי מסרה מוקדם יותר היום כי היא אינה ערבה לחובותיה של דובאי וורלד. דובאי וורלד הדהימה את העולם בשבוע שעבר כשהודיעה על כוונתה להקפיא את פירעון חובותיה, המסתכמים ב-59 מיליארד דולר, למשך חצי שנה. הממשלה אמרה היום כי נושיה של דובאי וורלד ייאלצו לסייע בארגונה מחדש.



ממשלת דובאי הודיעה ביום רביעי כי חברת ההשקעות הממשלתית דובאי וורלד מתכוונת להקפיא את פירעון החובות לנושיה למשך לפחות חצי שנה ולהיכנס לתהליך ארגון מחדש תחת ניהול חברת הייעוץ דלויט. דובאי וורלד צברה חובות בסך 59 מיליארד דולר, שהם כ-75% מסך חובות ממשלת דובאי המסתכמים ב-80 מיליארד דולר. דובאי נדרשת לפרוע אג"ח וחובות בסך 4.3 מיליארד דולר בחודש הבא, ו-4.9 מיליארד דולר נוספים ברבעון הראשון של שנת 2010, לפי נתוני דויטשה בנק.



ההודעה הובילה לירידות חדות בשוקי המניות ברחבי העולם, בשל חששות משקיעים שמא תגיע דובאי לחדלות פירעון, שתהיה הגדולה ביותר מאז חדלות הפירעון של ארגנטינה ב-2001. בורסת דובאי נפלה ביותר מ-7% היום - יום המסחר הראשון מאז ההודעה. בורסת אבו דאבי צנחה ב-8.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully