חברות בארה"ב צפויות להגדיל את ההוצאות שלהן על מחקר ופיתוח ב-3.2% בלבד בשנת 2002, כך עולה מהדו"ח השנתי הנחשב של מכון המחקר Battelle Memorial Institute וכתב העת R&D.
תחזית הגידול בהוצאות לשנת 2002 נמוכה באופן משמעותי מהתחזית המעודכנת לגידול של 5.4% בשנת 2001. התחזית המקורית היתה עלייה של 6.5% בהוצאות על מחקר ופיתוח השנה. בשנת 2000 גדלו ההוצאות על מחקר ופיתוח ב-10.8%.
הוצאות המגזר הפרטי, שמהוות למעלה משני שליש מכלל ההוצאות על מחקר ופיתוח, צפויות להסתכם ב-194.7 מיליארד דולר בשנת 2002, לעומת הוצאות חזויות של 188.6 מיליארד דולר השנה, גידול של 3.2%.
לראשונה זה שנים צפויות הוצאות הממשל הפדרלי בתחום המחקר ופיתוח לגדול בשיעור גבוהה יותר מזה של המגזר הפרטי. בשנה הבאה צפויות הוצאות הממשל להגיע ל-75.5 מיליארד דולר, גידול של 4.7% לעומת הוצאות צפויות של 72.1 מיליארד דולר בשנת 2001. עם זאת, ירד הנתח של הממשל בהוצאות הכוללות על מחקר ופיתוח במהלך שני העשורים האחרונים מיותר מ-50% ל-26.4% (תחזית) בשנה הבאה.
הוצאות המחקר והפיתוח של גופים אקדמאים וארגונים שלא למטרות רווח בשנת 2002 צפויות להסתכם ב-15.4 מיליארד דולר, לעומת הוצאות של 14.9 מיליארד דולר הצפויות בשנת 2001, עלייה של 3%.
עם זאת, מציין הדו"ח כי גיבוש התחזית ל-2002 הבאה היה קשה השנה יותר מאשר בשנים קודמות, נוכח רמת חוסר הוודאות הגבוהה מהרגיל שגרמו ההאטה בכלכלה, התקפות ה-11 בספטמבר והשינויים בסדר העדיפויות של הממשל בארה"ב.
הוצאות המחקר ופיתוח של חברות בארה"ב צפויות לגדול רק ב-3.2% בשנת 2002
סוכנויות הידיעות
28.12.2001 / 10:30
