וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדש ברוקראז' מרוצים: "כור מראה יכולת יצירת ערך מוכחת"; מעניקים המלצת "קנייה בתשואה של 32%

טל לוי

2.12.2009 / 17:23

בני דקל: החברה מציגה רווחי ענק מהשקעה בקרדיט סוויס, נזילות ונסחרת בדיסקאונט לעומת שווי נכסיה



במחלקת הברוקראז' החדשה של בית ההשקעות דש מרוצים ממניית שמציגה "יכולת יצירת ערך מוכחת". האנליסט בני דקל מציב למניה מחיר יעד של 145 שקל – גבוה ב-32% ממחיר המניה הבוקר.



דקל מציין כי בעבר ההתלבטות היתה בין השקעה בכור לבין השקעה במכתשים אגן. כיום, לאור החזקה מהותית של כור גם בבנק השווייצי קרדיט סוויס, כור מהווה מעין אופציית השקעה ממונפת על שתי חברות - מכתשים אגן וקרדיט סוויס.



באשר לקרדיט סוויס, דקל מציין כי מתחילת השנה החברה מציגה, מידי רבעון, רווחיות הולכת ומשתפרת לעומת הפסדים בשנה קודמת. מצב הבנקאות בעולם השתפר והמערכת הבנקאית התנקתה ברובה מהנכסים הרעילים שהיו בה. נראה כי מערכת הבנקאות חוזרת לכיוון צמיחה וקרדיט סוויס תיהנה מכך.



באשר ל, החברה לטענתו מציגה תוצאות חלשות, כאשר דו"חותיה הצביעו על הפסד של כ-17.5 מיליון דולר ברבעון השלישי השנה. בטווח הקצר, סבורים בדש, אין סימנים מעודדים - קיימת בעיה של מלאים גבוהים שהצטברו בערוצי ההפצה השונים, מלאי גבוה שהצטבר במחסני החברה (כ-280 ימי מלאי לעומת כ-180 ימי מלאי בנורמה), מחירי סחורות נמוכים ומחיר הגלייפוסט צנח.



בטווח הארוך - החברה מפגינה אופטימיות, והערכות הן כי השוק יחזור להתייצב. דקל מציין, כי גם הנהלת כור תומכת בעמדה אופטימית זו, ובמהלך הרבעון השלישי השנה השלימה כור הצעת רכש לכ-5% מהון המניות של מכתשים. "כשבוחנים את השפעת ההחזקות הללו על כור, מצאנו כי כל עלייה של 1% בשווי קרדיט סוויס תורמת כ-0.7% לשוויה של כור, וכל עלייה של 1% בשווי מכתשים אגן תורמת כ-0.5% לשווי כור", נכתב.



לבסוף מציג דקל את הסיבות להשקיע בכור: האחת, יכולת יצירת ערך מוכחת. לדבריו, "במהלך של כשנתיים הצליחה כור לרשום רווח של כ-3.2 מיליארד שקל מהשקעותיה הפיננסיות, ולה עוד כ-700 מיליון שקל רווח גלום, שטרם מומש". השנייה, יכולת ניצול הזדמנויות השקעה – החברה השלימה הצעת רכש לכ-5% ממניות חברת מכתשים אגן ורכשה 50% מבניין מטה hsbc בניו יורק.



השלישית, נזילות גבוהה – לכור יתרת מזומן בסך של כ-2.7 מיליארד שקל ונכסים נזילים נוספים (מניות קרדיט סוויס בשווי של 4.9 מיליארד שקל וקרפור בשווי של 380 מיליון שקל), המאפשרים לה להקטין חשיפה להשקעות שונות ולהיכנס להשקעות חדשות ללא כל קושי ובמהירות. הרביעית, דיסקאונט נכסי גבוה – מניית כור נסחרת בדיסקאונט של כ-32% על שווי nav. והאחרונה, החוב הכולל הולך ומצטמצם - החוב סולו של כור עומד כיום על כ-528 מיליון דולר לאחר מימוש חלק מהאחזקה בקרדיט סוויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully