וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון על שטראוס: העלאת המלצה ועדכון מחיר יעד

TheMarker Online

7.12.2009 / 11:22

מיכלביץ': "שטראוס בעינינו הינה מהמניות הזולות בסקטור המזון. לאור האמור, ואנו מעלים את המלצתנו לתשואת יתר, ומחיר היעד המעודכן שלנו עומד על 58 שקל"



בעקבות הדו"חות שפרסמה קבוצת לרבעון השלישי עדכנו בלידר שוקי הון את מודל הערכת השווי וכן את מחיר היעד שלהם: "אמנם התוצאות הכספיות היו מעורבות, אך אנו מאמינים כי הסעיפים בהם חל שיפור עלו על אלו שרשמו חולשה. כמו כן, המשך ההתייצבות בשווקי פעילות החברה ותחזיות חיוביות, מביאים אותנו להעלות את מחיר היעד של שטראוס", אומרת גליה מיכלביץ' מלידר שוקי הון.



חולשה במכירות השוק המקומי - בלידר מאמינים כי ב-2010 תרשם התאוששות: המכירות
בישראל ברבעון השלישי של 2009 הסתכמו בכ-682 מיליון שקל, קיטון של כ-2.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כאשר סטורנקסט דיווחו ששוק המזון ירד במהלך הרבעון החולף בכ-1.9% בלבד ואילו על פי הלמ"ס נרשמת יציבות הן במחירים והן בכמויות בענף המזון.



להערכת לידר שוקי הון, במשבר הנוכחי שטראוס סובלת לא רק מגורמים אובייקטיביים (קיטון בשוק
המזון, הרחבת המותג הפרטי על ידי הרשתות, שוק תחרותי יותר וכו'), אלא גם מסיבות ספציפיות לה כמו שיווק של מוצרי מותרות, מוצרי פרימיום בעלי מיצוב יוקרתי שקל יותר לוותר עליהם בתקופה של מיתון ועוד.



עם זאת, אינדיקטורים חיובים של עלייה במספר המועסקים, והתייצבות בשוק המקומי, תביא גם את שטראוס, בין יתר חברות המזון להתאוששות במכירות ב-2010.



בתחום הקפה נרשמת צמיחה גבוהה, אך תנודתיות המטבעות שוחקת אותה: המכירות בתחום הקפה בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הסתכמו בכ-2.44 מיליארד שקל, שיעור גידול של כ-1.2%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.



אולם, בנטרול הפרשי שער ורכישות, נרשמה צמיחה דו ספרתית של כ-10.9%. נדגיש כי, במטבעות מקומיים נרשמת צמיחה דו ספרתית עקבית בברזיל (המהווה שליש ממכירות חברת הקפה).



שורת הרווח התפעולי נפגעת גם היא כתוצאה מהפרשי שער (חו"ג נרכשים בדולר). כמו כן, ירידה בשיעור הרווח נרשמה גם בעקבות גידול בפעילות בברזיל המתאפיינת בשיעורי רווח נמוכים יותר מהממוצע.



בלידר אופטימיים גם לגבי הפעילות הבינלאומית, כאשר נרשמת התייצבות בשווקים השונים, ובבית ההשקעות מאמינים שהחברה תמשיך לדווח על שיעורי צמיחה גבוהים.



שיפור בשורת הרווח התפעולי: הרווח התפעולי בנטרול עסקאות גידור הסתכם ברבעון השלישי של 2009 בכ-155 מיליון שקל (9.5% מההכנסות), לעומת רווח של 142 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2008, (8.6% מההכנסות).



השיפור נובע הן מרווחיות גולמית גבוהה יותר בסברה וישראל, והן מחסכונות תפעוליים - בעיקר בסעיף הוצאות הנהלה וכלליות.



מילה על מנוע הצמיחה - סברה: בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הסתכמו המכירות פרופורמה בכ-310 מיליון שקל, גידול של 48% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.



נתח השוק של החברה גדל בהתמדה ועמד בממוצע על 38.6%, בהשוואה למתח שוק של 31.8% בממוצע בתשעת החודשים הראשונים של 2008.



השורה התחתונה



המשבר הכלכלי פוגע בפעילותה של שטראוס, בארץ נרשם קיטון משמעותי במכירות ובחו"ל המטבעות שוחקים את ההכנסות והרווח. עם זאת, ראוי לציין כי שטראוס כחברה בינלאומית מתמודדת בצורה טובה מאוד עם המיתון, בנטרול מטבעות החברה מציגה צמיחה מתונה ושיפור מהותי בשיעורי הרווח.



כמו כן, החברה מתמידה באסטרטגיה של צמיחה והתרחבות, עם הכניסה לתחום המים וכוונה לבצע רכישות נוספות בתחום הקפה.



"אנו מאמינים שעם היציאה מהמשבר נראה שיפור משמעותי הן בהכנסות הקבוצה והן ברווח. אמנם במודל הערכת השווי אנו מגיעים לדיסקאונט של 10%, אולם אנו מאמינים כי התמחור הנוכחי של מניית שטראוס ביחד עם פוטנציאל רב בפעילות בחו"ל, בפרט בתחום המים בשווקים מתפתחים (פוטנציאל שלא תמחרנו במודל), הופכים את המניה לאטרקטיבית", מסכמת מיכלביץ'.



"בנוסף", ממשיכה מיכלביץ', "שטראוס בעינינו הינה מהמניות הזולות בסקטור המזון. לאור האמור,
ואנו מעלים את המלצתנו לתשואת יתר, ומחיר היעד המעודכן שלנו עומד על 58 שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully