וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיומים חוזרים: המשק בדרך לשביתה?

עומר רבין

8.12.2009 / 14:29

לראשונה מאז נחתמה עסקת החבילה במשק חוזרים איומי ההשבתה לשולחן. עיני: "אם יותר מ-1,000 עובדים ילכו הביתה, נרחיב המאבק ומי שיודע לקרוא בין השורות מבין על מה מדובר"

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: רן צימט

הרמיזות הדקות של הימים האחרונים מקבלות היום (שלישי) תוקף ממשי כאשר יו"ר ההסתדרות עופר עיני משגר לראשונה איום ברור לפתוח בצעדי השבתה במשק, על רקע הסכנה למשרותיהם של עובדי המפעלים תפרון ומוליתן שנקלעו למשבר כפי שנחשף בשבוע החולף.

"אין מצב שנאפשר שאלף עובדים ילכו הביתה ביום אחד", הזהיר היום עיני בדיון מיוחד בנושא שנערך בוועדת הכספים, והדגיש: "אם תפרון תיסגר זו לא תהיה הבעיה רק של תפרון ומי שיודע לקרוא בין השורות יבין על מה אני מדבר".

עיני תקף בחריפות את משרד האוצר על מה שכינה "הסחבת" בכל הנוגע לכספי הקרן לסיוע למפעלים במצוקה שנוסדה במסגרת עסקת החבילה במשק אשר עיגנה את יחסי העבודה במדינת ישראל ובמסגרתה הוקם גם "פורום השולחן העגול" במסגרתו נועדים עיני, שר האוצר שטייניץ וראש לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש - זאת במטרה לעודד שיח בין הגורמים השונים במשק ולמנוע צעדים שיש בהם משום פגיעה בכלכלה ובראשם שביתות ועיצומים.

עיני קרא למשרדי האוצר והתמ"ת להתערב במשבר אליו נקלעו המפעלים ולפעול למציאת פיתרון מוסכם ביחד עם הבעלים, ההסתדרות והבנקים להם חייבים המפעלים סכומי כסף נכבדים.

"בכל מקרה", סיכם עיני, "אין שום מצב שבו נאפשר לאלף עובדים ללכת הביתה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully