וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "נקצץ במסים לעסקים קטנים"

סוכנויות הידיעות

8.12.2009 / 20:15

נשיא ארה"ב הוסיף בנאומו הכלכלי כי "הכלכלה צומחת שוב, נמנענו מהשפל שרבים חששו ממנו, אבל העבודה עוד רחוקה מלהסתיים"

המיתון בארה"ב הסתיים והכלכלה האמריקאית שבה לצמוח, אך יש להשקיע כספים נוספים בעידוד יצירת משרות, במקביל להקטנת הגירעון התקציבי - כך אמר הערב נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בנאום בו חשף תוכנית קיצוצי מס על עסקים קטנים ותוכניות נוספות לעידוד הצמיחה הכלכלית באמצעות תמריצים.

"הכלכלה צומחת שוב, נמנענו מהשפל הכלכלי שרבים חששו ממנו, אבל העבודה רחוקה מלהסתיים. למרות שהפחתנו את מבול קיצוצי המשרות לטפטוף יחסי, אנחנו עדיין לא יוצרים משרות בקצב מספק כדי לסייע לכל אותן משפחות שנסחפו בשיטפון הקיצוצים", אמר אובמה. "עלינו להוסיף להשקיע את דרכנו מחוץ למיתון", הוסיף נשיא ארה"ב.

אובמה חשף היום את תוכנית הממשל להשתמש בחלק מכספי תוכנית הסיוע לבנקים (TARP) שלא נעשה בהם שימוש כדי להפחית את הגירעון התקציבי של ארה"ב ולממן תוכניות ליצירת משרות, כולל קיצוצי משרות לעסקים קטנים, והשקעה בבניית כבישים, גשרים ופרויקטי תשתיות. אובמה לא נקב במחיר לתוכנית התמריצים החדשה, ונזכר מהתייחסות אליה כתוכנית תמריצים שנייה, לאחר חבילת התמריצים בסך 787 מיליארד דולר שיזם הממשל בתחילת השנה.

"האנשים האלה לא מחפשים תרומה. הם לא מבקשים חילוץ. הם רוצים הזדמנות להצליח בזכות עצמם, לעבוד, להצליח, להשתמש בכשרונותיהם ובמיומנותם", אמר אובמה, שציין כי "מספר מזעזע של 7 מיליון אמריקאים איבדו את עבודתם מאז תחילת המיתון". "אלו שטוענים כי עלינו לבחור בין הפחתת הגירעון לבין השקעה ביצירת משרות ובצמיחה כלכלית טועים", אמר אובמה.

אובמה הוסיף וביקר בנאומו בחריפות את המפלגה הרפובליקנית, ואמר כי הרפובליקנים התנגדו לתכוניות התמריצים ולרפורמה במערכת הבריאות, אך תמכו בקיצוצי מסים ובהוצאות שניפחו אחרות את הגירעון התקציבי של ארה"ב. "כאשר נכנס הממשל לתפקיד, נקטנו בשורה של צעדים קשים כדי לייצב את המערכת הפיננסית ולחלץ את הכלכלה ממיתון, ונאלצנו לעשות את הצעדים האלה במידה רבה ללא עזרתה של מפלגת אופוזיציה שלמרבה הצער - לאחר שקיבלה את ההחלטות שהובילו למשבר הנוכחי - החליטה לתת לנו לפתור את המשבר לבד", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully