וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש, יא גולש

עומר רבין

9.12.2009 / 14:48

החורף הגיע ואיתו ההזדמנות להמיר את ישראל הגשומה-חלקית באירופה המושלגת בדרך לחופשת סקי איכותית. כמה זה עולה, מה ההצעות המשתלמות ומתי כדאי להזמין? המדריך לגולש המתחיל

הישראלי, זה ידוע, הוא נוסע מתמיד: העברית כבשה כבר את השאנז אליזה בפריס, את רחבת ארמון בקינגהאם בלונדון, את הטיימס סקוור בניו יורק וכל קלאב אפשרי בתורכיה – עם או בלי חרם. עכשיו, מתסבר, מכוונים הישראלים את היעד גבוה מתמיד: אל האלפים. חופשות הסקי הולכות ותופסות תאוצה בקרב הנוסעים הישראלים שרוצים לגוון קצת את אופי החופשה ולאמץ את מודל חופשת החורף הידוע של האירופים באתרי הסקי המובילים של אירופה.

לחופשות הסקי הרבה יתרונות: הן לא דורשות תכנון רב (רובן מכילות אירוח בשיטת הכל כלול), הן מאפשרות בריחה לאקלים שונה של שלג, הן פעילות ונחשבות לבריאות, פונות לקהל איכותי ומציעות מגוון רחב של יעדים עם תוספות ומאפיינים יחודיים.

החיסרון, לעומת זאת, ברור כבר מהרגע הראשון: המחיר. חופשות הסקי נחשבות ליקרות במיוחד הן בגלל חלון הזמן הקצר בו פועלים האתרים, בגלל השכרת הציוד הנדרש לגלישה, יוקר המחייה במערב אירופה ובעיקר באזורי התיירות וכן עלויות ה"סקי פס" – אישורי הכניסה לאתרי הסקי עצמם. ובכל זאת, עושה רושם שהפופולאריות ההולכת וגוברת של חופשות הסקי בקרב התיירים הישראליים הביאה גם את סוכני הנסיעות לנסות ולאתר אפשרויות שיקרצו יותר להמונים ויאפשרו הוזלה של התענוג הלבן

חופשות הסקי הקלאסיות מתמקדות באתרי הסקי המובילים באלפים של צרפת, שווייץ, אוסטריה ואיטליה הנחשבים ליקרים במיוחד – בשנתיים האחרונות, לעומת זאת, המשבר הכלכלי וההתרחבות של התופעה הביאו לעלייה בכמות היוצאים לאתרים קטנים יותר במרכז ומערב אירופה. "בניגוד לעבר אז הייתה חופשת הסקי למביני עניין ומכורים בלבד – אנחנו מזהים יותר ויותר יציאה גם של חובבנים לחופשות באתרי סקי" מסבירים בחברת אשת-טורס. "אנשים ששמעו על התופעה רוצים להתנסות ולהבין בעצמם על מה מדובר".

גולשי סקי בשוויץ. Keystone, Arno Balzarini, AP
אל המכורים והמקצוענים הצטרפו לאחרונה גם משפחות וסקרנים/AP, Keystone, Arno Balzarini

בסוכנות הנסיעות מספרים כי המשבר הכלכלי העולמי הביא לירידה משמעותית בכמות היוצאים לחופשות סקי ובעקבות כך פגע בהכנסותיהם של האתרים המובילים באירופה – אך הביא לגידול מרשים של כ-15% בהכנסות אתרי הסקי בבולגריה ובתורכיה. המדובר באתרים אשר לרוב מספר מסלולי הגלישה והמעליות בהן נמוך יותר וכן מתאפיינים בפחות פעילויות מחוץ לשעות הגלישה ("אפרה-סקי" בשפה המקצועית – מונח הכולל פאבים, מסעדות, אולמות בידור, מתקני ספא ועוד). בסה"כ, טוענים שם, נאמדת תנועת נופשי הסקי הישראלים בכ-40,000 איש בשנה.

באשת-טורס צופים השנה התייקרות ממוצעת של 10% במחירי חופשות הסקי ביחס לשנה שעברה, אשר רק מרחיבה את ההבדל הקיים במחיר בין חופשה באתרים המובילים במערב אירופה לאלה הזולים. בחברה מציעים, למשל, חופשה של 7 לילות באתר הסקי "דרבאס" הממוקם שעתיים נסיעה מאנטליה תמורת 869$ לאדם בחדר זוגי במסגרת חופשה משפחתית (כולל סקי-פס). זאת לעומת סכום גבוה משמעותית של 1639 יורו (כ-2,400 דולר) לחופשה באורך זהה באתר ואל-גארדנה שבאיטליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אילוסטרציה. ShutterStock
העברת יעד החופשה למזרח אירופה יכול לחסוך עד שני שליש מעלותה/ShutterStock

גולשי סקי ותיקים העריכו בשיחה עם וואלה! עסקים כי על אף ההפרשים הגבוהים במחיר – מרבית הגולשים הוותיקים ישמרו אמונים לאתרים היקרים במערב היבשת: "האתרים בתורכיה ובבולגריה ברובם טובים בעיקר למתחילים שלא כל כך משנה להם כמה מסלולים יש באתר ובאיזה רוחב – עבור גולשים ותיקים, יש חשיבות הרבה יותר גבוהה לגודל האתר, לגובה בו הוא ממוקם וגם ליכולת הלוגיסטית של האתרים להתמודד עם מצב שבו לא יורד מספיק שלג ולוודא את היכולת של הגולשים ליהנות מהחופשה גם כשתנאי מזג האוויר לא אופטימליים – בתחומים האלה, ברור שהאתרים הוותיקים והיקרים יותר ייתנו מענה טוב יותר". לדברי הגולשים הוותיקים, מי שיבקשו בכל זאת לחסוך במחיר – יוכלו לעשות זאת באמצעות קביעת מועד החופשה והטיסה לאתרי הסקי בתאריך שאינו פופולרי בקרב הקהל הישראלי, כלומר שאינו במהלך החגים וחופשות החורף (חנוכה, פורים ופסח).

"אפשרות נוספת לחיסכון היא בסוג האירוח", מספרים הגולשים. "חופשה בקלאב מד, שם הכל כלול, היא יקרה משמעותית משהייה עצמאית בדירת נופש. כמו כן, מי שמוכן לשהות לא על המדרונות עצמם אלא במרחק נסיעה קצר מהאתר (שאפשרית באמצעות סקי-באס) יוכל לחסוך כך חלק נכבד מהעלויות – החשוב הוא לבדוק את האפשרויות ולהשוות ביניהן. הסקי הוא עסק יקר הכולל הרבה מאוד היבטים – מחשבה נכונה שלו והתאמה לתקציב יכולה לחסוך עד קרוב למחצית מעלות החופשה".

  • עוד באותו נושא:
  • סקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully