וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים באבטלה

אביטל מולאי

12.12.2009 / 21:30

תכנית ליצירת 1,300 מקומות עבודה חדשים בפריפריה יוצאת לדרך. הכינו את קורות החיים

משרד התמ"ת ממשיך במאמצים לצמצום האבטלה בפריפריה. לאחרונה הורה שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר, להקצות 45 מליון ש"ח בהקצאה תחרותית, כדי ליצור 1,300 מקומות עבודה.

בתכנית ניתן דגש לקליטת עובדים באזורי עדיפות לאומית בכלל ובפריפריה בפרט, ולקליטת עובדים ממגזרים ששיעור השתתפותם בתעסוקה נמוך (בעיקר חרדים ומיעוטים). הסיוע ניתן בדרך של הקצאה תחרותית.

מנכ"ל התמ"ת שרון קדמי אמר כי מסלול תעסוקה הצליח בעבר מעל ומעבר למצופה. במסגרת מסלול זה נוצרו בשנים האחרונות כ-8,000 מקומות עבודה באזורי העדיפות ובפריפריה, בהשקעה של כ-600 מיליון שקל.

עוד מציין קדמי כי מדובר בתמיכה של עד 20% מהשכר של כל עובד ועל פי ניסיון העבר מדובר בכ- 1300 ש"ח ממוצע לעובד בחודש לתקופה של 30 חודש שיביא לקליטה של כ- 1300 עובדים.

רקע לתכנית

נוכח המשבר הכלכלי העולמי והשלכותיו על הכלכלה במדינת ישראל, ובהתאם להחלטת הממשלה השנה, גיבש משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה מסלולי סיוע שונים, על מנת לעודד השקעות במשק וקליטת עובדים נוספים למעגל העבודה.

הסיוע יינתן בדרך של הקצאה תחרותית.
ביוני האחרון יצאה הקצאה נסיונית תחרותית שבה אישר מרכז השקעות 78 בקשות לתמיכה בעסקים בהיקף של כ-78 מיליון ¤ לקליטת כ-1700 מועסקים חדשים, במסגרת התוכנית אושרו בקשות למגזר המיעוטים, חרדים והמגזר ה'כללי' מהפריפריה.

תמיכה במיעוטים

במגזר המיעוטים אושרו 38 בקשות בהיקף תמיכה של כ-40 מיליון ש"ח לקליטה של כ-830 עובדים חדשים.

במגזר החרדי אושרו 24 בקשות בהיקף תמיכה של כ-25 מיליון ש"ח לקליטה של כ-495 עובדים חדשים.

במגזר הכללי שבפריפריה אושרו 16 בקשות בהיקף תמיכה של כ-13 מיליון ש"ח לקליטה של כ-380 עובדים חדשים.

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר אמר כי אנחנו מפעילים את כל הכלים העומדים ברשותנו על מנת שנוכל להביא לצמצום מימדי האבטלה ולעידוד קליטה של מפוטרים במפעלים חזקים במשק. "מדובר בתכנית ודאית לתוספת משמעותית של עובדים, בעיקר מפוטרים, בחזרה אל שוק העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully