וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח השכר

אביטל מולאי

21.12.2009 / 9:10

מנתוני הרבעון השלישי של שנת 2009 עולה כי השכר הממוצע עלה מעט, וכך גם מספר משרות השכיר

שכר ממוצע: ביולי-ספטמבר 2009, נרשמה עלייה של 0.6% בשכר הממוצע למשרת שכיר במחירים קבועים לעומת אפריל-יוני 2009. הענף היחיד בו נרשמה עליה היה ענף בנקאות, ביטוח ופיננסים– 6.9%. הירידה הגבוהה ביותר נרשמה בענף החקלאות – 5.3%.

משרות שכיר: ביולי-ספטמבר 2009, נרשמה עליה של 0.4% במספר משרות השכיר לעומת אפריל-יוני 2009. העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בענף חקלאות – 3.2%. הירידה הגבוהה ביותר נרשמה בענף הבינוי-0.7%.

עלייה במספר המשרות, ירידה בשכר

על פי נתוני המגמה של העובדים הישראלים, בחודשים יולי-ספטמבר 2009 קצב העליה של משרות השכיר היה 1.6% בחישוב שנתי. על פי נתוני המגמה של השכר הממוצע למשרת שכיר, במחירים קבועים, באותה תקופה היה קצב ירידה של 2.4%. זאת בהסתמך על עיבוד ראשוני של מדגם דווחי המעסיקים למוסד לביטוח לאומי על משרות ושכר על גבי טופס 102, וגם ממקורות מנהליים אחרים.

משרות שכיר ושכר ממוצע

השכר הממוצע למשרת שכיר (מחירים שוטפים), ברבע השלישי של 2009 בכלל המשק היה 8,227 ¤. מספר משרות השכיר באותה תקופה היה 2.801 מיליון.

בענף שירותי האירוח והאוכל השכר הממוצע היה 3,859 ¤. בענף זה, השכר הממוצע הנמוך יותר היה בתחום המסעדות ושירותי האוכל (3,340 ¤) והשכר הגבוה יותר היה בתחום בתי המלון ושירותי אירוח (5,952 ¤).

איפה מרוויחים יותר מהממוצע ואיפה פחות?

בתחומי החשמל והמים, פיננסים, מינהל ציבורי, תעשייה ותחבורה מרוויחים יותר מהשכר הממוצע במשק.

בתחומי השירותים העסקיים, שירותי בריאות, רווחה וסעד, בינוי, מסחר, חינוך, שירותים קהילתיים, חקלאות ושירותי אירוח ואוכל מרוויחים פחות מאשר השכר הממוצע.

יש לציין, כי בחלק מהענפים בהם השכר נמוך, חלק גדול מהמשרות הן משרות חלקיות ולא מלאות.

הדו"ח המלא הכולל נתוני תעסוקה ושכר שנתיים לפי מגזר, מתפרסם לראשונה באתר האינטרנט של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בירחון תעסוקה ושכר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully