וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה שוקלת: תחרות על מוקד 144

אמיתי זיו

20.12.2009 / 15:20

במשרד התקשורת שוקלים לפתוח את שירות המודיעין לתחרות - או לחילופין להעניק אותו לאזרחים כשירות חינם. עלפי ההערכות, הכנסות בזק משירות המודיעין עומדות על 100 מיליון שקל בשנה

שירות 144 של בזק מניב לחברה הכנסות מוערכות של כ- 100 מיליון שקל בשנה. כעת משרד התקשורת בוחן פתיחת השוק הזה לתחרות. לצורך העניין פרסם משרד התקשורת שימוע חדש תחת הכותרת: "בחינת פתיחת שירות מודיעין לבירור מספרי טלפון לתחרות".

במסמך השימוע מוצעות מספר חלופות להסדרה חדשה של הענף. כך למשל מציע המשרד אפשרות בה יבוטל המספר 144: "המשרד יבטל את קוד הגישה 144 שהוקצה לשימושה של חברת "בזק", ויחייב את כל המפעילים הסלולריים והנייחים, לרבות חברת "בזק", לספק שירות מודיעין לבירור מספרי טלפון בקוד גישה רשתי ארבע ספרתי 1344 הקיים, או בקוד גישה ארצי ארבע ספרתי חדש שיוקצה על-ידי המשרד".

יתרה מזאת, המשרד יבחן האם בכלל לאפשר לחייב על שירותי המידע של 144: "האם שירותי המודיעין לבירור מספרי טלפון (באמצעות הטלפון, האינטרנט ובאמצעים אחרים) צריכים להינתן בחינם, בתשלום סמלי, או בתשלום מלא?", שואל המשרד במסמך. אפשרות הסדרה אחרת היא פתיחת השוק הזה לתחרות מסחרית. כל החברות בשוק יכולות להגיב למסמך ולהציע אופן הסדרה חדש של הענף.

ברקע של השימוע עומד סכסוך משפטי בין בזק לדפי זהב. דפי זהב העתיקה את בסיס הנתונים של 144 והתחילה להפעיל שירות אינטרנטי מתחרה תחת השם phonebook.co.il. בזק ביקשה צו בית משפט על מנת להפסיק את פעילות האתר בטענה כי מדובר בגניבה של מאגר מידע שהוא שלה. דפי זהב טוענת מנגד כי מספרי טלפון הם נכסיהם של בעלי המספרים, וכי מאגר 144 הוקם עוד כשבזק הייתה חברה ממשלתית. נכון לעכשיו בית המשפט דחה את בקשת בזק.

לבסוף, משרד התקשורת רוצה לבחון האם יש עוד רלוונטיות לפרסום המדריכים המודפסים עם מספרי הטלפון הפרטיים (המדריכים הלבנים). נכון לעכשיו בזק מחויבת להדפיס מדריך כזה אחת לשנה אך לא עשתה זאת מאז יולי 2008.

בזק: "השירות מתקדם ופתוח לכולם בחינם באתר האינטרנט"

מחברת בזק נמסר בתגובה לדברים: "בזק נבחרה על ידי כל חברות התקשורת לספק באמצעות שירות 144 את מספרי הטלפון של כל המפעילים בישראל. בתוך כך, בזק מאפשרת לציבור להנות באופן מלא ובחינם ממאגר הנתונים המקיף ביותר בארץ, הכולל 5.9 מיליון אנשים פרטיים וכ - 300 אלף עסקים, זאת באמצעות אתר האינטרנט b144. במקביל, מאפשרת החברה לקבל את השירות באמצעות מענה קולי ו - SMS. חשוב לציין כי, בזק מפתחת כל העת את השירות, כמו למשל הנגשתו לדוברי ערבית ורוסית, והוא היום בין המתקדמים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully