וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשק שיווקי שיטלטל את שוק התקשורת

אמיר טייג

24.12.2009 / 10:16

אמיר טייג טוען כי ההחלטה להעניק ל-HOT רישיון ISP (ספקית שירות אינטרנט), מעיד על היעדר קו רגולטורי אחיד במשרד התקשורת

ההחלטה להעניק ל-HOT רישיון ISP (ספקית שירות אינטרנט) מעידה שוב על היעדר קו רגולטורי אחיד במשרד התקשורת. היא הוכחה נוספת לכך שהמשרד לא ממש החליט אם לתמוך במגמת גיבוש קבוצות תקשורת גדולות או להילחם בה.

HOT צפויה לדלג בקלילות מעל חובת ההפרדה המבנית שהטיל עליה המשרד, כפי שהיא עושה בתחום הטלפון. היא צפויה להרחיב את סל השירותים שלה ולכרוך את שירותי האינטרנט עם הצעת הטריפל האטרקטיבית שלה. אם תרצה, HOT תוכל לבצע סבסוד צולב ולהפוך את שירות הגישה לאינטרנט לשירותי חינמי לגמרי.

כנראה ש-HOT לא תעשה את זה מחר, בעיקר בשל מצבה הפיננסי הרעוע, אך העובדה שיש באמתחתה נשק שיווקי כזה צפויה לטלטל את השוק. היא תדחוף את נטוויז'ן לזרועות החברה האחות שלה סלקום ותגרום לבזק לנסות לבחון מחדש את גבולות ההפרדה המבנית בינה לבין בזק בינלאומי. לתת ל-HOT אישור לספק שירותי ISP משמעותו תמיכה בגיבוש קבוצות תקשורת.

מצד שני, רק לפני כחודש מנע שר התקשורת משה כחלון את מכירת 012 סמייל לפרטנר. כחלון האמין שחיבור בין פרטנר ל-012 סמייל יזיק לצרכנים בטווח הארוך. הוא חשב שהעצמאות של סמייל תסייע לתחרות בשוק ה-ISP. עכשיו, כאשר הוא עומד לאשר ל-HOT להפעיל שירותי ISP משלה, הוא למעשה הופך את סמייל לחברה העצמאית היחידה בשוק - ובכך דן אותה לכליה.

מעבר לכך, משרד התקשורת שוב מעניק יתרון רגולטורי מלאכותי לחברת הכבלים. HOT היא היחידה שיכולה לשווק סל שירותים משולש (טריפל) ואינה סובלת מהפרדה מבנית קשיחה בדומה לזו שקיימת בבזק. אמנם יתרון זה העניק לחברה החלשה מעט אוויר לנשימה, אך הוא אינו נטול מחיר צרכני - הוא פוגע בזכות הבחירה של הצרכן, שאינו יכול לרכוש סל שירותים מבזק. לאחר שנים של רוח גבית ל-HOT, אולי הגיע זמן לתת לחברה ללכת בכוחות עצמה, ולהתיר גם לבזק לשווק סלי שירותים?

  • עוד באותו נושא:
  • HOT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully