וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק באג"ח הטורקיות: התשואות קרסו בעקבות כוונת הממשלה להוריד מסים על השקעות באג"ח

סוכנויות הידיעות

31.12.2009 / 14:29

התשואה על האג"ח הממשלתיות הטורקיות צונחת ב-0.8% ל-8.64% - הירידה הגדולה מאז אוקטובר 2004



האג"ח הממשלתיות הטורקיות מזנקות, והתשואה צונחת לרמתה הנמוכה מאז 2004, בעקבות הדיווחים כי הממשלה המקומית מתכננת להקטין מס למשקיעים מקומיים באג"ח וכי היא קרובה לחתימת הסכם להלוואת כספים מקרן המטבע הבינלאומית (imf).



התשואה על האג"ח הממשלתיות הטורקיות צונחת ב-0.8% ל-8.64% - הירידה הגדולה מאז אוקטובר 2004, לפי מדד של בנק abn אמרו. מדד ise הטורקי עולה ב-1.8%. בורסת איסטנבול עלתה בשנת 2009 ב-96% - העלייה השנתית החדה מאז 1999.



ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר למקורבים בממשלתו כי הוא קרוב לחתום על הסכם בן שנתיים לקבלת הלוואה מה-imf, לאחר שהקרן הסכימה לתנאיה של טורקיה. טורקיה נמצאת במגעים עם ה-imf לאחר שחוזה להלוואת 10 מיליארד דולר פגע במאי של השנה שעברה. הלוואה של ה-imf תסייע לטורקיה להתמודד עם המיתון הקשה ביותר בתולדותיה.



ממשלת טורקיה מתכננת להעלות את המסים על מכוניות, סיגריות, דלק ואלכוהול, כדי להקטין את הגירעון התקציבי שלה בשנה הבאה, לפי דיווחים מקומיים. בנוסף הממשלה מתכננת להטיל מס של 1.5%-3% על השקעות באג"ח. בעבר עמד המס על רווחים מהשקעות באג"ח של 10% למשקיעים מקומיים, ועל 0% למשקיעים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully