וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטבע הכי טוב של העשור - הקורונה הצ'כית; הגרוע ביותר - הלירה הטורקית

דפנה מאור

31.12.2009 / 14:51

בעשור שמאז הושק היורו זינק המטבע האירופי ב-40% מול הדולר, וסחף עימו גם מטבעות של מדינות סמוכות



המטבע בעל התשואה הגבוהה ביותר מול הדולר בעשור האחרון היה הקורונה הצ'כית, שעלתה ב-91%. הגרוע ביותר היה הלירה הטורקית, שאיבדה 64% משווייה. בשוק המט"ח, בשונה משוק המניות, השקעה בשווקים המפותחים השתלמה יותר מבשווקים המתעוררים: הפרנק, היורו, הקרונה הדנית, הנורווגית, הדולר הקנדי, האוסטרלי והניו זילנדי, הניבו תשואות גבוהות יותר משל מטבעות מזרח אירופה, אפריקה ודרום מזרח אסיה.



הקמתו של גוש היורו - שבו חלקו כמה ממדינות האיחוד האירופי מטבע אחיד, השתלמה מאוד לשווי המטבעות. בעשור שמאז הושק היורו זינק המטבע האירופי ב-40% מול הדולר, וסחף עימו גם מטבעות של מדינות סמוכות, בעיקר בצפון אירופה אך גם במזרחה - הקורונה הצ'כית והזלוטי הפולני נהנו מקרבתן הפיזית והכלכלית לגוש היורו.



היואן הסיני הוא אחד הסיפורים החיוביים של העשור, לאחר שסין ביטלה את קיבועו לדולר באמצע העשור, וניידה אותו מול סל מטבעות. היואן הוסיף 21% מול הדולר מאז ביטול הקיבוע.



השקל הישראלי רשם תשואה צנועה של 10% מול הדולר האמריקאי, תוך שהוא מזגזג בטווח מאוד מוגדר במהלך העשור. קריסתה של הלירה הטורקית במהלך העשור בשל משברי אג"ח פגעה, כידוע, גם במשקיעים ישראלים גדולים.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully