וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטרים מהאוטו? תמכרו את הגרוטאה למדינה

אייל דץ

3.1.2009 / 8:28

תוכנית "מזומנים תמורת גרוטאות" יוצאת לדרך: מי שימסור לגריטה רכב בן 20 שנה יקבל תמורתה מהמדינה 3,000 שקלים. האתר הראשון החל לפעול בסוף השבוע באשדוד ובקרוב יצטרפו אליו אתרים נוספים

שי מכלוף

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

המשרד להגנת הסביבה החל בסוף השבוע בשלב הראשון ליישום התוכנית לעידוד גריטת מכוניות (הפיכת מכוניות לגרוטאות מתכת). במסגרת תוכנית הגריטה, תשלם המדינה לבעלי כלי רכב שימסרו אותו לפירוק: כל אדם שימסור רכב בן 20 שנה ומעלה באתר, יזוכה בסכום של 3,000 שקל לאחר שביטל את רישיון הרכב במשרד הרישוי.

האתר הראשון לגריטת כלי רכב ישנים החל לפעול ביום שישי באשדוד, ובחודשים הקרובים יצטרפו אליו חמישה אתרים נוספים בפריסה ארצית. תקציב התוכנית בישראל, המקודמת על ידי המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם משרד התחבורה, משרד האוצר ומשטרת ישראל - עומד על 100 מיליון שקל, שיתפרסו על פני חמש שנים.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן אמר כי "התוכנית לעידוד גריטה צפויה להוריד מהכביש מדי שנה אלפי כלי רכב ישנים, הפולטים כמויות גדולות של זיהום אוויר ושבטיחותם נמוכה. הורדה מסודרת של כלי רכב אלו מהכביש תצמצם את זיהום האוויר בערים, תקטין את מספר גרוטאות הרכב המושלכות בערים ובצידי הדרכים ותביא להגדלת מחזור חומרי הגלם של הרכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully