וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב הבורסה ל-2010 - 223 מיליון שקל; 44 מיליון מתוכו - לבניין החדש שייחנך ב-2012

טל לוי

31.12.2009 / 16:51

תקציב הבורסה מורכב מעמלות שמשלמים חברי הבורסה ואגרות; בשנת 2007 רכשה הבורסה את הקרקע לאתר החדש



דירקטוריון הבורסה אישר בישיבתו היום (חמישי) את תוכנית העבודה ותקציב הבורסה לשנת 2010. תקציב הבורסה (המורכב מעמלות שמשלמים חברי הבורסה ואגרות) עומד על 223 מיליון שקל, ומתוך כך עומד התקציב התפעולי על 192 מיליון שקל ועוד 4 מיליון שקל עבור מסים. כך נותר לבורסה עודף של 27 מיליון שקל.



עם זאת, הבורסה מתכננת להשקיע השנה 44 מיליון שקל בהקמת משכנה החדשה ברחוב אחוזת בית פינת מונטיפיורי (צמוד לבניין מגדל שלום). בשנת 2007 השקיעה הבורסה 58 מיליון שקל ברכישת הקרקע במקום. הבורסה צפויה לעבור למשכנה החדש במחצית השנייה של 2012.



רכישת הבניין נעשתה לאחר ייעוץ שקיבלה הבורסה מחברת חיסונים פיננסים של אדם רויטר כדי לייעץ לה וללוותה במימון הקמת הבניין החדש. הבורסה הסבירה דאז כי המשבר חייב עצירה ובחינה מחדש של התוכנית למימון הבנייה.



מהבורסה נמסר כי תוכנית העבודה לשנת 2010 מכוונת, בראש וראשונה, לאיתור ופיתוח מוצרים ושווקים חדשים, ליצירת מקורות הכנסה חדשים ולהקמת תשתית טכנולוגית/מיחשובית מודרנית, זאת במטרה להבטיח את התפתחות הבורסה וכושר התחרות שלה בשנים הבאות. התקציב נבנה מתוך הנחה כי היקפי הפעילות בשנת 2010 יהיו דומים לאלה שבשנת 2009.



הבורסה תתמקד בשנת 2010 בתחומים הבאים:



א. פיתוח מוצרים חדשים:



• השקת אופציות על סדרות אג"ח שחר בודדות בתיאום עם האוצר.
• פיתוח מדד לאג"ח קונצרני שקלי בריבית משתנה.
• פיתוח מדדים חדשים כדוגמת; ביומד, אנרגיה ותקשורת.
• קרן סל (etf ישראלי) – המשך פיתוח המכשיר ע"י צוות משותף של הבורסה והרשות לניירות ערך.



ב. שכלול מדדי הבורסה:



פיתוח והטמעת דור חדש של מתודולוגיית מדדי מניות בהתאם להמלצות חברת ftse, לקירוב המדדים לסטנדרטים המקובלים במדינות מפותחות, תוך ביצוע התאמות למאפייני השוק הישראלי. השיטה החדשה תיתן מענה בין היתר לנושאים הבאים:



• פישוט השקת מדדי מניות חדשים.
• שינוי הקריטריונים באופן שיבטיח כניסת חברות מתאימות יותר למדדים מרכזיים.
• צמצום התחלופה הגבוהה הקיימת כיום במועד עדכון המדדים.
• צמצום הצורך בביצוע התאמות יום-יומיות, המלוות בקניות ומכירות מרובות של מנהלי תעודות הסל. צמצום זה יתרום רבות לתקינות המסחר.



ג. מיצוב הבורסה בתל אביב כמרכז לחברות "טק" – ישראטק:



הקמת סקטור מיוחד לחברות הייטק, ביומד, קלינטק, תקשורת, פארמה במטרה להקים בבורסה בתל אביב מרכז ((cluster של חברות הייטק. הקמת cluster כזה תאפשר להביא להשתתפות משקיעים זרים בהנפקות הייטק בארץ ובכך להשיג תמחור נאות להנפקות מקומיות ובשלב מאוחר יותר להביא לארץ גם הנפקות של חברות הייטק זרות. הנושא נמצא בשלבי בחינה מתקדמים במטרה להביאו בפני מוסדות הבורסה במחצית הראשונה של שנת 2010.



ד. פעילות בינלאומית לשיווק הבורסה:



• טיפול בשיווק הבורסה בעידן בו ישראל מוגדרת כשוק מפותח.
• עידוד חברות בבורסה של בתי השקעות בינלאומיים גדולים (חברות רחוקה או רגילה).
• הרחבת שיתופי הפעולה הבינלאומיים ומינוף הקשרים הקיימים לפרויקטים משותפים.
• סיוע במאמצים להשגת הכרה הדדית בין רשות ני"ע לרשויות ניירות ערך בחו"ל.



ה. תשתיות מיחשוב:



המשך שיפור ביצועים והרחבת קיבולות במערכות המסחר והפצת המידע. המשך שדרוג הרשת הפנימית והמעבר למתקן גיבוי "חם" המאפשר הפעלה מהירה של מערכות הבורסה בעת תקלה מהותית בבניין הבורסה.



ו. בניין הבורסה:



בניית הבניין החדש נכנסת לשנה השנייה של ביצוע עבודות בפועל. סיום יציקת היסודות צפוי במאי 2010 וביוני 2010 אמורה להתחיל בניית השלד של הבניין.



ז. פיקוח על חברי הבורסה:



• אישור מודל חדש להלימות הון ונזילות לחש"בים ויישומו.
• עדכון ההוראות החלות על החש"בים, בהתייחס למערכות המחשב והתקשורת המשמשות אותם, בהמשך לתהליך שהחל בסקר הבקרות במערכת fmr.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully