וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה: ירידה בנפגעים בכבישים; אפשר לבטל את עצמאותה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

דניאל שמיל

31.12.2009 / 19:19

לפי נתוני המשטרה, הירידה במספר הההרוגים היא בזכות מכוניות בטוחות יותר ולא בשל מניעת תאונות



משרד התחבורה כינס היום מסיבת עיתונאים כדי לסכם את השנה בתאונות הדרכים, והנתונים מפתיעים לטובה. שר התחבורה, ישראל כץ, אמר כי הוא אינו אחראי לכל הרוג, אך הוא אחראי לכך שכל הגופים יעבדו כמיטב יכולתם. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אגף התנועה במשטרת ישראל, החברה הלאומית לדרכים ואגפי התשתיות והרכב במשרד פירטו את פעילותם בשנה האחרונה.



חלה ירידה של 18% במספר התאונות הקטלניות, שעמד השנה על 18%. עד כה, נהרגו השנה 348 בני אדם, ירידה של 22% לעומת השנה שעברה. מספר ההרוגים הוא הנמוך ביותר מאז 1975, אז החלה מדידה מקיפה של תאונות הדרכים. גם בפילוח של הנתונים לפי סוג התאונה ומקומה, חלה ירידה בכל הפרמטרים. מס' ההרוגים בעיר ירד ב-24% ומחוץ לערים, ב-22%. ירידה חלה במספר ההרוגים בין הולכי הרגל, הילדים, הקשישים ורוכבי האופנוע. רק במספר רוכבי האופניים שנהרגו השנה לא חל שינוי, והוא עומד על 13 הרוגים.



לפי נתוני המשטרה, במספר תאונות הדרכים חל שיפור קטן יותר, של 4% בלבד, דבר המעיד על כך שהרבה חיים ניצלו בזכות מכוניות בטוחות יותר ולא בשל מניעת תאונות. בכבישים בינעירוניים אף חלה עלייה של 3% במספר התאונות. אחת הבעיות היא בתאונות שמעורבים בהן הולכי רגל. על אף הירידה לעומת השנה שעברה, 33% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל, נתון גבוה יותר מזה של כל מדינות אירופה המערבית.



החדשות לשנה הבאה טובות פחות. משרד התחבורה התחייב להמשיך ולהוריד את מספר ההרוגים, לפחות ב-6%. האמצעים לכך, לפי שר התחבורה, הם החמרת הענישה ושינויים מבניים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הגוף שאמור היה להיות אוטונומי, ולפקח על ביצוע שיפורים בתשתיות ובאכיפה וכן לבקר את משרד התחבורה, יעבור רוויזיה ב-2010 וכוחו ייחלש. השר כץ אמר כי "קיבלתי גוף עם ליקויים" ותיקונם ייעשה דרך הכפפת הרשות למנכ"ל משרד התחבורה, שיסייע בבחירת דירקטוריון ומנכ"ל. נראה כי מגוף האחראי על המחקר והביצוע לבטיחות הדרכים בישראל, תהפוך הרשות הלאומית לגוף העוסק בעיקר בהסברה. נציג הרשות במסיבת העיתונאים היה המדען הראשי שלה, והדבר מצביע כנראה על העתיד לבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully