וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במעלות נזכרו להוריד את הדירוג לאג"ח של דלק נדל"ן ל-BBB, למרות שהן נסחרות בתשואה גבוהה כבר תקופה

מיכאל רוכוורגר

31.12.2009 / 19:28

הורדת הדירוג נובעת מאתגרי נזילות ורמות מינוף גבוהות; במעלות מצפים מיצחק תשובה לתמוך בחברה



רגע לפני סיום 2009, חברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה קיבלה חדשות שליליות מחברת הדירוג מעלות s&p. החברה הורידה את דירוג האג"ח של דלק נדל"ן בשתי דרגות, מרמה של a- לרמה של bbb. מעלות השאירה את הדירוג ברשימת מעקב עם השלכות שליליות, כלומר תיתכן הורדת דירוג נוספת.



"הורדת הדירוג של אג"ח של דלק נדל"ן נובעת מהעובדה כי החברה ממשיכה להציג פרופיל פיננסי חלש", כותבים האנליסטים עמרי שטרן ועופר עמיר. "בנוסף, יכולת פירעון החוב בשנים הבאות נסמכת בעיקרה על מכירת הנכסים, כשהחברה נזקקת למימושים בהיקפים גבוהים לצורך עמידה בתשלומים. הדבר אמנם עשוי לשפר את הנזילות של החברה בטווח הקצר, אך פוגע בחוסנה בטווח הארוך ומחליש את הפרופיל העסקי".



הורדת הדירוג של מעלות מגיעה באיחור מסוים, שכן האג"ח של דלק נדל"ן נסחר זה תקופה ארוכה בתשואות לפדיון של 20%-35%, המגלמות דירוג של bbb ולא a-. הורדה נוספת לאג"ח של דלק נדל"ן, בדרגה אחת לפחות, עשויה להביא לדרישה של מחזיקי אג"ח א' ו-ב' בהיקף של 110 מיליון שקל, לפירעון מיידי של חלק מהחוב.



דרישה לפירעון עלולה לגרור תגובת שרשרת, שבה חלק ממחזיקי האג"ח של סדרות אחרות (בהיקף של מאות מיליוני שקלים) ידרשו להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי. כלכלני מעלות מציינים כי הם יבחנו את השלכות האירוע (ה-trading trigger) על הדירוג הנוכחי, וכן את יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה במקרה של דרישה לפירעון מוקדם של בעלי החוב.



במעלות מציינים כי הדירוג הנוכחי נסמך, בין היתר, על נכונותו של יצחק תשובה לחזק את מבנה ההון של החברה ואת נזילותה, הן על ידי הקצאת זכויות והזרמות כספים שבוצעו בעבר, והן על ידי הזרמות במידת הצורך בעתיד. במעלות כותבים כי למיטב הבנתם דלק נדל"ן תזכה לתמיכתו של תשובה בתשלומים במידת הצורך.



"בשנה האחרונה הוחלפה מרבית השדרה הניהולית של החברה וגובשה אסטרטגיה חדשה", כותבים במעלות. "לדעתנו, אסטרטגיה זו תומכת במצבה הנוכחי של החברה ומימושה אמור לתרום לייצוב מצב הנזילות של החברה בתוך פרק זמן קצר. עם זאת, הדירוג עשוי להוסיף ולרדת בטווח הארוך במידה שמעבר לפתרון בעיית הנזילות, לא יחול שיפור מקביל גם ברמות המינוף כפי שהצהירה החברה".



במעלות מציינים כי השארת דירוג האג"ח של החברה ברשימת מעקב עם השלכות שליליות נובעת מהנזילות המאתגרת של החברה, לפיה יכולת פירעון החוב בשנתיים הקרובות תלויה במימוש הנכסים. במעלות מוסיפים כי לדלק נדל"ן מספר נכסים פוטנציאליים, שיכולים להימכר ולפתור את בעיית הנזילות בטווח הקצר, אך עדיין קיימת אי ודאות באשר לביצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully