וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופלות לרעה

אביטל מולאי

7.1.2010 / 16:20

האם אנו בתחילתו של שינוי בתודעה הציבורית לאיסור הפליה בקבלה לעבודה? נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת, עו"ד ציונה קניג-יאיר, סבורה שכן

מאז ינואר 2009 התקבלו בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה 435 במשרד התמ"ת פניות ומניתוח הפניות עולה כי 14% מהפניות נוגעות לאפליה בקבלה לעבודה וכ- 3.5% מהפניות למודעות דרושים מפלות – כך עולה מסיכום ראשוני שנערך בנציבות לשיווין הזדמנויות בעבודה.

נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת, עו"ד ציונה קניג- יאיר, מציינת כי קיימת עליה בהיקף פניות הציבור לנציבות בשל הפליה בקבלה לעבודה, בין היתר גם בתלונות על מודעות דרושים מפלות. הצלחה בעניין זה - בעקבות פניות נציבות שוויון למעסיקים, הוסרו מודעות מפלות או תנאים מפלים שפורסמו בכלי התקשורת.

עוד מציינת עו"ד ציונה קניג-יאיר כי סעיף 2 לחוק שוויון ההזדמנויות בעבודה אוסר על מעבידים להפלות דורשי עבודה.

דרושים עובדים צעירים ממין זכר

בעקבות פניית הנציבות, בחודש האחרון, הודיעה עיריית ראשון לציון, כי תסיר תנאי מפלה שביקש מדרושות עבודה לציין האם הן הרות.

משרד הקליטה אף הוא שינה את המודעה בעקבות התערבות נציבות שוויון וביטל רף גיל, שלא התחייב ממהות התפקיד.

עיריית הרצליה, ביטלה תנאי הדורש שירות צבאי ממפקחים עירוניים, כאשר הדבר לא התחייב ממהות התפקיד. וזאת בהתאם לעמדת הנציבות, כפי שהתקבלה בפסק דין שניתן לאחרונה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שאסרה קביעת קריטריון של שירות צבאי, לתפקיד של מפקחי מסילות ברכבת ישראל.

בעקבות פניית הנציבות לחברת סלקום אשר חרטה על דגלה לפעול להטמעת שוויון ומיגור אפליה, הודיעה החברה כי תפעל לתיקון טעות במודעות הדרושים בהן הופיע תנאי מפלה הפונה לקהל דורשי העבודה בלשון זכר בלבד.

בעקבות פניית הנציבות פעלה חברת "הלוח הבטוח" באופן מיידי להסרת מודעות דרושים באתר האינטרנט אשר מהן עלה חשש, לאפליה מחמת מגדר וגיל.

עלייה בהיקף פניות הציבור לנציבות

סגנית שר התמ"ת והאחראית על נציבות השוויון, אורית נוקד אומרת "כי העלייה בהיקף פניות הציבור לנציבות, והחלטות בית הדין שהתפרסמו לאחרונה אשר קבעו פיצויים כספים משמעותיים לעובדות שהופלו מחמת הריונן, רק מוכיחים את חשיבותו ונחיצותו של גוף זה בשוק יחסי העבודה בישראל"

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת- עו"ד ציונה קניג-יאיר מברכת על שיתוף הפעולה עם מעסיקים במשק "שילוב אוכלוסיות מגוונות בעבודה תורמת לעסק, מניבה מגוון פתרונות ומאפשרת צמיחה". נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה מזמינה מעסיקים להסתייע בנציבות בניסוח נהלים בקבלה לעבודה.

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת משמשת זרוע ביצועית הפועלת לאכיפת שוויון הזדמנויות בעבודה במישור האזרחי, כמו גם הפנמת הנורמות הראויות של שוויון הזדמנויות בעבודה במשק הישראלי נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה שואפת להוביל תהליך של הטמעת שוויון ומיגור אפליה בשוק העבודה, ליצור מודעות ציבורית לתרומת השוויון מחד, ומחיר האפליה מנגד, ובסמכותה לברר כל חשד לאפליה בהתאם לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, תשמ"ח- 1988.

הנתונים הועברו על ידי לשכת הדוברת במשרד התמ"ת

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully