שוק ההנפקות בבריטניה עבר את הרבעון הגרוע ביותר מזה עשור ברבעון הרביעי של 2001. כמות הגיוסים בו צנחה ב-93% לעומת הרבעון המקביל, לפי נתוני מחקר של KPMG פייננס.
רק 10 חברות יצאו להנפקה ראשונה בבורסת לונדון (LSE) במהלך הרבעון הרביעי, וגייסו סך 270 מיליון דולר, לעומת 46 חברות שגייסו 3.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2000. בשוק ה-AIM הקטן יותר נרשמו 93 הנפקות במהלך השנה כולה, אולם על פי המחקר, הנפקות אלה לא משכו השקעות מצד מוסדות ומשקיעים גדולים.
במהלך 2001 כולה הונפקו 78 חברות בבורסת לונדון, וגויסו 14.5 מיליארד דולר. במהלך 2000 הונפקו 138 חברות, שגייסו כ-16 מיליארד דולר. הסיבה להיקף הגבוה יחסית ב-2001 היא שתי הנפקות גדולות - זו של אורנג', שגייסה 6 מיליארד דולר, וזו של פרנדס פרובידנט, שגייסה 3.3 מיליארד דולר ביולי.
נפילה של 93% בגיוסים בשוק ההנפקות בבריטניה ברבעון הרביעי - הגרוע מזה עשור
סוכנויות הידיעות
31.12.2001 / 13:54
