וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי מרכולים עתרו נגד פיקדון הבקבוקים

הארץ

31.12.2001 / 18:08

טוענים שישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה הוטלו חובות כאלה על קמעונאים



מאת משה ריינפלד

עמותת בעלי המינימרקטים והמכולות ביקשה היום (שני) מבג"ץ לאסור בצו ביניים על שר המשפטים מאיר שטרית והשר לאיכות הסביבה צחי הנגבי ועל יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת אופיר פינס, להוציא צווים המאפשרים להטיל קנסות כבדים על בעלי חנויות שלא ישלמו דמי פיקדון בעד כל מיכל משקה ריק.



ועדת חוקה, חוק ומשפט אמורה להתכנס ביום שלישי כדי לאשר את הצווים הללו. העמותה מבקשת לאסור את הצווים ולמנוע את כינסו הוועדה, עד ההכרעה בעתירתה לבטל סעיפים בחוק הפיקדון החדש, המטילים עליהם חובות שלא יוכלו לעמוד בהם, ובכלל זה הקמת מחסנים לבקבוקים ריקים, מיון הבקבוקים, איסופם והובלתם.



בעלי המינימרקטים והמכולות, והאיגוד הארצי למסחר שעתר עמים, טוענים
באמצעות עו"ד איתן ארז כי ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה הוטלו
חובות כאלה על קמעונאים. בכל יתר המדינות מבצעים את האיסוף במרכזים
אזוריים או במכונות איסוף אוטומטיות המחזירות כסף. בפנייתם לבג"ץ
טוענים העותרים כי השר הנגבי עשה הכל כדי להתחמק מלהגיב על עתירתם,
וביקש פעמיים מבג"ץ לתת לו ארכה לצורך מתן התגובה, אך במקביל המשיך
כל הזמן בפעילותו להתקנת הצווים.


טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully