וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה הבאה: הגוגלפון נגד האייפון

מאת אור הירשאוגה

7.1.2010 / 10:33

הכרזתה של גוגל על מכשיר הסלולרי החכם נקסוס וואן (Nexus One) כמוה כהכרזת מלחמה על אפל והאייפון. אז מי עתיד לנצח בקרב הענקים הטכנולוגי?

"אם אתם רוצים מכשיר סלולרי חכם המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד, זהו המכשיר בשבילכם", כך סיכם בלוג הטכנולוגיה Gizmodo את סקירת נקסוס וואן (Nexus One), הסלולרי החכם מבית גוגל שהושק שלשום במשרדי החברה שבמאונטיין-וויו, קליפורניה.

היעד העיקרי לחיציו של הבלוג הוא הדרואיד (Droid), מכשיר הדגל של חברת מוטורולה שהושק לפני כמה חודשים. כמו מכשירים רבים לפניו גם הדרואיד, אחד מהמכשירים המתקדמים בעולם, העושים שימוש במערכת האנדרואיד מבית גוגל, הוצב כמתחרה לאייפון. מוטורולה, קרוב לוודאי, לא ציפתה כי תמצא את עצמה דווקא בתחרות מול גוגל.

אך מוטורולה, כמובן, היא אינה המתחרה העיקרית של גוגל בתחום הסלולריים החכמים. ההשוואה לדרואיד אולי תהיה מדויקת יותר, אך דווקא ההשוואה לאייפון היא זו שמושכת את תשומת הלב.

חסכוני ובעל שליטה קולית

הבלוג הטכנולוגי 2.0 Apple מיהר ופירסם השוואה טכנית בין המכשירים - שמראה על כמה יתרונות של הטלפון של גוגל, שכמובן זוכה ליתרון בשל ההתפתחויות הטכנולוגיות שאירעו מאז השקת דגם האייפון האחרון. כך, למשל, מציג נקסוס וואן מצלמה ברזולוציה עדיפה, 5 מגה פיקסל לעומת 3 מגה פיקסל, עדיפות באורך חיי הסוללה בשיחה רצופה, 7 שעות לעומת 5 שעות, לצד אפשרות לפתיחת יישומים מרובים החסרה באייפון. גם במחיר זוכה נקסוס וואן בקרב בנקודות - התוכנית לרכישת המכשיר מספקית סלולרית זולה בכ-20 דולר מזו של האייפון. בעלות הממוצעת לשימוש לשנה בארה"ב מעריך הבלוג כי עדיפותו של נקסוס וואן ברורה עוד יותר וכי הוא יציג חיסכון של 500 דולר על פני המכשיר מבית אפל.

כותבי המגזין Fast העריכו כי דווקא בתחום התוכנה יתרונותיו של נקסוס וואן הם הברורים ביותר. "גוגל עמלה על שירותי תרגום ושליטה באמצעות פקודות קול מזה זמן רב. נקסוס וואן ינצל טכנולוגיות אלה בצורה מלאה, גם אם המחשוב עצמו יבוצע בשרתיה של גוגל עצמה", כותב המגזין.

המגזין מעריך שהשליטה הקולית המלאה שיאפשר המכשיר תהיה יתרונו התחרותי העיקרי בשוק. "נקסוס וואן יאפשר לכם להורות למכשיר לאן לנווט, ואפילו למלא תיבות טקסט שיופיעו במכשיר באמצעות הקול בלבד - כך, למשל, תוכלו לכתוב הודעות sms בלי להסיר את הידיים מההגה".

לאייפון יש יותר יישומים

דיוויד פוג מ"ניו יורק טיימס" משבח גם הוא את יתרונותיו הטכנולוגיים של נקסוס וואן, אך גם אינו שוכח לציין את מגרעותיו. "בנקסוס נעדרים כמה מאפיינים חשובים שאוהדי האייפון לוקחים כמובנים מאליהם", כותב פוג, "חנות היישומים של גוגל, למשל, הרבה יותר קטנה, וכוללת 18 אלף משחקים קטנים, לעומת כ-100 אלף עבור האייפון. גם אם תמצאו הרבה משחקים טובים, לא ברור שתוכלו להתקינם - הנקסוס מסוגל להתמודד עם כרטיסי זיכרון עד נפח של 32 ג'יגה-בייט, אך משום מה מקצה רק 190 מגה-בייט להורדת יישומים".

פוג מציין יתרונות נוספים של האייפון - גימור עדיף, ותוכנות נלוות דוגמת Itunes, תוכנה המאפשרת סינכרון נוח בין המחשב לסלולרי.

דן פרומר, כתב "Business Insider", טוען שהשוואות אלה מחמיצות את הנקודה. "ההכרזה החשובה המגיעה מגוגל אינה נוגעת למאפייניו הטכניים של המכשיר, לתוכנה, או לזהותה של הספקית הסלולרית שתשווק את המכשיר - ההכרזה המרכזית נוגעת למודל העסקי אותו מתכוונת גוגל ליישם והוא שגוגל ולא ספקיות הסלולר תהיה המפיצה המרכזית של המכשיר", הוא קובע. "גוגל מבצעת כאן היפוך של המצב הקיים. בעוד שעד עתה הלקוח בחר תחילה את הספקית ורק אז את המכשיר, כעת הלקוחות יוכלו לבחור מבין המכשירים של גוגל ורק אז לבחור את הספקית. כך, תיאלץ החברה את הספקיות להתחרות על הלקוח עצמו".

פוג, לא מתווכח עם הקביעה הזאת. "בשורה התחתונה, נקסוס ואן הוא טלפון חכם, נפלא, מהיר וחזק, אך הוא סובל מכמה פגמים ומאפיינים חסרים. הוא מהווה תחרות טובה לדרואיד, ואולי גם לאייפון", הוא כותב.

המודל העסקי החדש, לעומת זאת, סוחט מפוג מחמאות יותר גדולות. "הרעיון של חנות טלפונים היא אידיאליזם טהור: תוכלו לרכוש את המכשיר שאתם רוצים, ולבחור באיזו ספקית שתרצו. לא תיאלצו להיכבל לחברה עבור המכשיר שבו חשקתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully