וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תממן פרטנר את חלוקת הדיווידנד הענק

יורם גביזון

8.1.2010 / 8:26

בעוד הח"כית שלי יחימוביץ' מנהלת מסע ציבורי נגד כוונתו של אילן בן דב, בעל השליטה בחברת פרטנר, לחלק דיווידנד של 1.4 מיליארד שקל, חושפת פרטנר כיצד יש בדעתה לממן את החלוקה

בעוד הח"כית שלי יחימוביץ' (עבודה) מנהלת מסע ציבורי נגד כוונתו של אילן בן דב, בעל השליטה בחברת פרטנר, לחלק דיווידנד של 1.4 מיליארד שקל, חושפת פרטנר כיצד יש בדעתה לממן את החלוקה.

פרטנר חתמה על הסכם עם שלושה מתוך חמשת הבנקים המובילים בישראל לצורך קבלת אשראי שקלי בסכום של 1.5 מיליארד שקל. האשראי יינתן בריבית משתנה לתקופה של שלוש עד חמש שנים. דירקטוריון פרטנר אישר בנוסף קבלת הלוואות נוספות מבנקאים אחרים בסכום של עד 200 מיליון שקל. מתשקיף מדף של חברת סאני, בעלת השליטה בסקיילקס, שמחזיקה ב-45% ממניות פרטנר, עולה כי האשראי שתקבל פרטנר מהבנקים אינו מובטח בבטוחות כלשהן. האשראי מהבנקים ישמש אותה לחלוקת דיווידנד של 1.4 מיליארד שקל. עוד עולה מהתשקיף, כי סקיילקס תשתמש במרבית הדיווידנד שתקבל (672 מיליון שקל), כנראה לפחות 500 מיליון שקל, לפרוע הלוואות שקיבלה מהבנקים לצורך רכישת השליטה בפרטנר.

סקיילקס ציינה במצגת שפירסמה במחצית אוקטובר 2009, לקראת הנפקת אג"ח מסדרה ד', כי בכוונתה לפרוע עד למחצית 2010 את מלוא החוב הבנקאי ששימש אותה לרכישת השליטה בפרטנר.

סקיילקס רכשה 45% ממניותיה של פרטנר תמורת 5.3 מיליארד שקל ומימנה את העסקה במימון בנקאי לזמן קצר בסכום של 800 מיליון שקל במכירה לשותפים בהנפקת אג"ח, ואג"ח להמרה ב-1.8 מיליארד שקל במימון מחברת האצ'יסון (1.2 מיליארד שקל), וכן בהון עצמי של 690 מיליון שקל ובמימון מובטח פעילות של 200 מיליון שקל. המימון של הרכישה היה כרוך בשיעבוד 34% ממניותיה של פרטנר, כלומר 75% מהיקף הרכישה הכולל.

פרטנר חתמה בנובמבר, אוקטובר ובדצמבר 2009 על הסכמים עם שלושה מחמשת הבנקים המובילים. מרבית המסגרות שניתנו לפרטנר הן בריבית נוכחית של 2.2%-2.5%. פרטנר התחייבה כלפי הבנקים לקיים אמות מידה פיננסיות (Covenants) - יחס החוב הפיננסי לרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) בניכוי הוצאות הוניות שלא יעלה על 6.5. היחס נכון לסוף ספטמבר 2009 היה 1.3.

אמת המידה השנייה היא שיחס החוב הפיננסי ל-EBITDA יהיה לא גבוה מ-4. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2009 היחס הפיננסי היה 0.86.

ההתחייבויות הפיננסיות של פרטנר הסתכמו ב-1.9 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי של 2009, אך בנובמבר 2009 גייסה 450 מיליון שקל - כך שצפוי גידול משמעותי בסכום ההתחייבויות הפיננסיות של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully