וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשה שטייניץ במשרדים של נוחי דנקנר?

שוקי שדה

10.1.2010 / 7:27

ביום רביעי שעבר נפגש שר האוצר עם נוחי דנקנר יו"ר קבוצת אי.די.בי ובעל השליטה בה, לפגישה שארכה כשעה במשרדי אי.די.בי במגדלי עזריאלי

ביום רביעי שעבר נפגש שר האוצר יובל שטייניץ עם נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת אי.די.בי ובעל השליטה בה, לפגישה שארכה כשעה במשרדי אי.די.בי במגדלי עזריאלי.

הפגישה עם דנקנר ומיקומה גרמו למבוכה בלשכת שר האוצר: שטייניץ הבין כי זו אמורה להיות פגישת היכרות במסעדה במרכז עזריאלי. ואולם כשהשר ואנשיו הגיעו לקניון, התברר להם שהפגישה נערכת במשרדי החברה.

לאנשי אי.ד.בי, מנגד, יש גרסה אחרת על מהות הפגישה. מבחינתם, שטייניץ הוזמן מראש לפגישה במשרדי החברה, ומעולם לא תוכננה לו ארוחת צהריים עם דנקנר. לדבריהם, במהלך הפגישה קיבל השר סקירה על פעילות החברה, בין השאר באמצעות מצגת, והוגש בה כיבוד קל. "שר האוצר היה אורח של קבוצת אי.די.בי. לשר הוצגה מצגת על הקבוצה ועסקיה בארץ ובעולם על ידי יו"ר הקבוצה נוחי דנקנר", נמסר מאי.די.בי.

בעבר פגש שטייניץ בכירים במשק במשרד האוצר או במסגרת סיורים שערך, אך לא היו אלו פגישות היכרות אישיות, או שהם הגיעו ללשכתו בירושלים. את יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, פגש שטייניץ במסגרת סיור באסדת הקידוח של תמר 1; את מיקי פדרמן, בעל השליטה בחברת אלביט מערכות ומלונות דן, פגש בסיור בחברה. ראשי הבנקים, בהם מנכ"לית בנק לאומי גליה מאור ויו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי, הגיעו ללשכת שר האוצר בירושלים כדי להיפגש עם השר.

הפגישה בין דנקנר לשטייניץ נערכה בשבוע שבו גבר המתח בין שר האוצר לבין נגיד בנק ישראל סטנלי פישר. לפי הערכות, שטייניץ מעדיף שכהונתו של פישר לא תוארך. כך גם עלה מהתבטאויות לא אוהדות שלו על פישר בכלי התקשורת.

ואולם משני הצדדים, של שטייניץ ושל דנקנר, אומרים כי עניין כהונת פישר כלל לא עלה בפגישה. בבנק ישראל סבורים כי נוחי דנקנר פעל מאחורי הקלעים בפרשת הדחת יו"ר בנק הפועלים דני דנקנר, וכי דני דנקנר התמהמה בהתפטרות בגלל גיבוי שקיבל מנוחי דנקנר. למרות זאת, לדברי נוחי דנקנר, הוא תומך בהארכת כהונתו של הנגיד: "נוחי דנקנר סבור כי הנגיד פישר מסיים חמש שנות כהונה מוצלחות ביותר והיה שמח אם כהונתו תוארך בחמש שנים נוספות", מסר דובר הקבוצה.

מלשכת שר האוצר נמסר: "שר האוצר נוהג להיפגש עם בכירים במשק, בתעשייה, בבנקאות ובמסחר, ואף מסייר במפעלים ובחברות בארץ. זאת במטרה להתרשם ישירות מהכלכלה הישראלית ולחוש את דופקה. שר האוצר אינו נוהג לחשוף את תוכן פגישותיו, אך יובהר בזאת כי אינו נוהג לדון בפגישות אלה במינויים באוצר, בממשלה או במגזר הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully