וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה אליהו הציע את דוד קליין ליו"ר לאומי

אלון שן

11.1.2010 / 10:10

איש העסקים המחזיק ב-9.6% ממניות הבנק, הציע היום את נגיד בנק ישראל לשעבר כמועמד מטעמו. "המשך ראוי ונכון למדיניות הבנק שהקפיד עד היום על ניהול מקצועי"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר עריכה: גדי וינסטוק)

איש העסקים שלמה אליהו המחזיק ב-9.6% ממניות בנק לאומי הציע היום (שני) במסיבת עיתונאים את נגיד בנק ישראל לשעבר דוד קליין, כמועמד מטעמו לתפקיד יו"ר בנק לאומי. במאי הקרוב צפוי להיבחר מחדש יו"ר לאומי בידי ועדת המניות של הבנק. בחירה באמצעות ועדת המניות נדרשת כיוון שהבנק טרם הופרט במלואו, ועדיין נמצא בשליטת המדינה.

אליהו אמר בנאומו כי "בכוונתו להציע לאסיפה הכללית של בעלי המניות את מועמדותו של נגיד בנק ישראל לשעבר הד"ר דוד קליין, במטרה שמועצת המנהלים של הבנק תבחר בו ליו"ר הבא של הבנק. בחירה זו נדרשת כבר כעת, על מנת להביא להפסקת חרושת השמועות וחוסר הוודאות בציבור ובמשק לגבי זהותו של היו"ר המיועד של הבנק, אשר לדעתי פוגעות בבנק".

אליהו הסביר כי "מועמדותו של קליין היא המשך ראוי ונכון למדיניות בנק לאומי, בנק שהקפיד עד היום על ניהול מקצועי ושאינו מנוהל עפ"י שיקולים פוליטים ואחרים. מועמדות זו גם משתלבת במדיניות הליבה של בנק ישראל והפיקוח על הבנקים, הדורשת בחירתו של יו"ר מתאים, בעל יכולת מקצועית גבוהה מעולם הבנקאות והפיננסים, ואין לי ספק שבנק ישראל יאשר את המינוי".

לאחרונה, התבטא אליהו בהזדמנויות שונות לגבי כוונתו להתמודד על השליטה בבנק לאומי, ואמר כי על אף שטרם הגיש בקשה רשמית לבנק ישראל ליצירת גרעין שליטה, בכוונתו לעשות זאת ברגע שהמדינה תמכור את יתרת אחזקותיה בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully