וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי במתווה ההפרטה של תעש: לא תונפק - ותימכר בשלמותה למשקיע ישראלי

מאת אורה קורן

17.1.2010 / 6:52

בין המתעניינים ברכישת תעש: אלביט מערכות ומספנות ישראל



>> מנהל רשות החברות הממשלתיות החדש, דורון כהן, הודיע בשבוע שעבר על כוונתו לשנות את מבנה ההפרטה של חברת תעש.

ביוזמת כהן גובשה באחרונה הסכמה עם משרד הביטחון והעובדים לפיה החברה תופרט בשלב אחד למשקיע ישראלי, בניגוד לתוכנית הקודמת של יו"ר החברה, אבנר רז, לפיה תנפיק הממשלה עד 49% מתעש, ולאחר מכן תמכור את יתרת המניות למשקיע.



בין המתעניינים בהפרטת תעש נמצאות אלביט מערכות שב-2004 רכשה את חטיבת מטוסי הקרב של תעש ואיחדה אותה עם סאייקלון שבשליטתה, ומספנות ישראל, שב-2005 רכשה את מפעל מגן לייצור נשק קל שהופרט מתעש.



בפגישה עם נציגי העובדים וההנהלה של תעש ומשרד הביטחון בנוגע להפרטה אמר כהן, כי לאור הנתונים הפיננסיים של תעש, הוא אינו רואה כיצד ניתן להפריט אותה בבורסה בשנתיים הקרובות. כהן ביקר את ניהול החברה וציין כי היא סובלת מחובות משמעותיים. לפי נתוני 2007, לתעש חובות בהיקף של כ-3.6 מיליארד שקל ונכסים בשווי כ-1.8 מיליארד שקל, כך שההון העצמי של החברה שלילי (נכסים פחות חובות) ומסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל.



בדיון ציינה הנהלת החברה, בראשות המנכ"ל אבי פלדר, כי היא צופה גירעון תזרימי בהיקף של 360 מיליון שקל ב-2010. רק חלק קטן ממנו - כנראה כ-30 מיליון שקל - נובע מעלויות פנסיה. לפי הערכות, הכנסות החברה צפויות להסתכם בכ-2 מיליארד שקל ב-2010.



על פי החלטת ממשלה מאוגוסט 2008, יש להפריט את תעש - למעט שתי חטיבות בעלות רגישות ביטחונית: גבעון המייצרת מערכות הנעה רקטיות לטילים ולוויינים, ומלט"ם המייצרת טילים מתקדמים. שתי החטיבות היו אמורות להימכר לרפאל, המוגדרת גם כ"מעבדה לאומית" של מערכת הביטחון. בהמשך דרשה התעשייה האווירית להתמודד על רכישת החטיבות, וככל הנראה גובשה הבנה בנוגע להתמחרות בין החברות.



למרות ההבנות, בשבוע שעבר נקלעו השיחות על ההפרטה למבוי סתום על רקע דרישת ועד העובדים לרשת ביטחון פנסיונית לעובדים שיישארו בחברה לאחר הנפקתה.



ההערכות ברשות החברות הממשלתיות הן כי יהיה ניתן למכור את החברה לפי שווי של כ-2 מיליארד שקל, סכום המקביל להיקף מכירותיה הצפויות השנה. עם זאת, המדינה תצטרך להזרים לחברה מיליארד שקל עבור עלויות הפרישה ל-950 עובדים, 300 מיליון שקל להון חוזר ומאות מיליוני שקלים לרשת ביטחון פנסיונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully