וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיסוק קודם: צד"לניק

אביטל מולאי

17.1.2010 / 9:07

משרד התמ"ת יוצא במכרז לבניית מרכז תעסוקה והכשרה לקידום צד"ל. השירות יינתן בשיטת one stop center כאשר כל השירותים יינתנו תחת קורת גג אחת

לקראת יציאת כוחות צה"ל מדרום לבנון קיבלה ממשלת ישראל החלטה של ועדת שרים לענייני ביטחון לאומי, לפיה ממשלת ישראל רואה לנכון לדאוג לשלומם ולביטחונם של אנשי צד"ל.

לאור קשיי האוכלוסיה המתמשכים, הוקם בשנת 2007 צוות לטיפול באנשי צד"ל. הממשלה החליטה לאמץ את עיקרי המלצות הוועדה לבחינת שילוב כלכלי וחברתי של יוצאי צבא דרום לבנון (צד"ל) במדינת ישראל בראשותו של בני פפרמן מנהל מינהל המחקר במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, בדבר יישום תכנית חומש לשילוב כלכלי חברתי של יוצאי צד"ל בחברה הישראלית, שעיקרן יפורטו להלן.

"משרד התמ"ת יוצא במכרז לבניית מרכז תעסוקה והכשרה לקידום צד"ל אשר יהיה תחת קורת גג אחת ויספק את מלוא השירותים עבור אנשי צד"ל לשעבר". – כך מסר בני פפרמן, מנהל מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת היושב בראש הועדה.

בני פפרמן מציין כי כיום סובלים אנשי צד"ל לשעבר ממספר חסמים המקשים עליהם את ההשתלבות בחברה הישראלית. מטרת המכרז הינה לשלב את אנשי צד"ל לשעבר בחיי השגרה בתחומי החברה והכלכלה בישראל, והבאתם לעצמאות ואי תלות כלכלית.

עוד מציין פפרמן כי השירות יינתן בשיטת one stop center כאשר כל השירותים המוזכרים במכרז יינתנו תחת קורת גג אחת. אופן ההתערבות יעשה בשיטת מנהלי תיקים כאשר מנהל הטיפול, מנהל את תיק המשפחה מתחילת התהליך ועד לסיומו באופן כוללני עם דגש על תחום התעסוקה.

יעדי הקמת המרכז תעסוקה והכשרה

הגדלת שעורי תעסוקה בכלל ושעורי תעסוקת נשים בפרט באמצעות צמצום אבטלה והקטנת האוכלוסייה שאינה בכוח העבודה.

חתירה לשלוב האוכלוסייה בתחומי תעסוקה ומשלוח יד שיאפשרו העלאת רמת חיים תוך צמצום הפער בינה לבין האוכלוסייה הישראלית, העלאת רמת שכרם ושילובם של יוצאי צד"ל בעבודה מסודרת ובתעסוקה רציפה.

הבטחת רמת חיים הולמת לפרטים שאינם יכולים להשתלב בשוק העבודה (נכים, אנשים עם מוגבלות, קשישים) , כמקובל אצל שאר אזרחי ישראל באותו מצב.

עזרה ועידוד בפתרון בעיית הדיור של אוכלוסייה זו בכללה, ובמיוחד- עידוד למעבר לדיור קבע תוך הפסקת התלות במימון שכר דירה.

ניסיון למיצוי פוטנציאל הדור הצעיר והבטחת עתידם התעסוקתי.
שינוי מעמדם האזרחי של אלה המצויים עדיין במעמד תושב ארעי מעבר למעמד של אזרח או של תושב קבע. הקלת האפשרות של עזיבת המדינה לאלה שיבחרו בכך.

למי מיועד המרכז?

כיום מצויים בישראל 670 משקי בית, מהם 469 (70%) באחריות משרד הקליטה והאחרים - 201 (30%) משקי בית באחריות מנב"ס.

סך האוכלוסייה של אנשי צד"ל לשעבר (שבאחריות משרד הקליטה ומנב"ס) עומד כיום על 2,541 נפשות.

סך משקי הבית שבאחריות משרד הקליטה, 469 משקי בית, נחלקים לשתי קבוצות: 343 משפחות ו- 126 משקי בית של יחידים.

חלק ניכר אוכלוסיית צד"ל לשעבר, 1,213 איש (75%), מתגוררת בחמישה ישובים, כדלקמן: נהריה - 476 תושבים, קריית שמונה -262 תושבים, טבריה- 217 תושבים, מעלות תרשיחא- 139 תושבים, בחיפה -119 תושבים. האחרים- 399 (25%) מפוזרים בישובים שונים בעיקר באזור הצפון.

כ- 150 משפחות מטופלות כיום על ידי רשויות הרווחה (32% ממשקי הבית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully