וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בבורסת תל אביב

נתן שבע

17.1.2010 / 12:14

מדד תל אביב 25 יורד ב-0.8%, ומדד ת"א 100 משיל 0.9%. בבנק הפועלים מעריכים כי התנודתיות, שאפיינה את הבורסה בשבוע החולף, עשוייה לאפיין גם החודשים הקרובים

ירידות השערים בארה"ב מובילות גם את הבורסה בתל אביב למגמה דומה. מדד תל אביב 25 יורד ב-0.8% לרמה של 1,139 נקודות, מדד תל אביב 100 משיל 0.9% לרמה של 1,071 נקודות, מדד התל טק משיל 0.9%. מחזור המסחר מסתכם ב-440 מיליון שקל.

מי שימשיכו לרכז מחזורים ערים צפויים להיות הבנקים. בתקופה הקרובה ימשיכו לקבוע את הטון בשווקים הדו"חות של הרבעון הרביעי בארה"ב. בישראל, לעומת זאת, תיפתח העונה בשלב מאוחר יותר מאחר שאת הדו"חות השנתיים מגישות החברות הישראליות עד סוף חודש מארס.

ביחידת המחקר של בנק הפועלים מציינים כי התנודתיות, שאיפיינה את הבורסה המקומית בשבוע החולף, עשויה לאפיין גם את החודשים הקרובים. העליות החדות שנרשמו אשתקד בבורסה, "מזמינות" מימושי רווחים, כך שירידות שערים מתונות, אם יירשמו, הן תיקון בריא ותו לא. בראייה לטווח ארוך יותר, חושבים בבנק כי למדדי המניות הכבדות סבירות גבוהה לשבור במהלך 2010 את שיאם ההיסטורי, שנרשם עוד ב-2007.

מדד המחירים לצרכן שפורסם ביום שישי היה נמוך מהתחזיות ונותר ללא שינוי בחודש דצמבר. בסך הכל טיפס המדד ב-3.9% בשנה שעברה. ככל הנראה הנגיד פישר יותיר את ריבית בנק ישראל ביום שני הבא ברמה של 1.25% חודש שלישי ברציפות. ההפתעה במדד, יחד עם עליות השערים בשוק הסולידי בארה"ב, דוחפים היום את שוק איגרות החוב השקליות הממשלתיות לעליות של עד 0.5%.

מדד הבנקים מאבד עוד 0.7% לאחר שאיבד 7% בעשרת הימים האחרונים. הגורם למגמה השלילית הוא לחץ המכירות של בעלי עניין והורדת המלצה של כלל פיננסים ביום חמישי. בנק UBS העלה את המלצתם למזרחי-טפחות , הבנק הרביעי בגודלו בישראל, מ"נייטרלי" ל"קנייה". ביום שישי האחרון. מנגד הוא הוריד את ההמלצה לבנק הפועלים מ"קנייה" ל"נייטרלי".

דירוג טבע עלה ל-A3

חברת כיל סיכמה על עסקה עם יבואנית הדשנים הסינית CNOOC לשיווק 300-350 אלף טון אשלג לסין, להערכת השבועון המקצועי Fertilizer Week. המחיר בחוזה הנוכחי הוא 360-355 דולר לטון, נמוך ב-40% עד 42% ממחיר החוזה הקודם לשיווק אשלג לסין שנחתם ב-2008 וב-22%-23% מהמחיר שנחתם לאספקת 805 אלף טון אשלג להודו ביולי 2009. במניות הדשנים היתה מגמה מעורבת בארה"ב בסוף השבוע. המניה פותחת בירידות.

ארד מרכזת מחזור ער. החברה זכתה בחוזה התקנת מודדים בהיקף כולל של כ-36 מיליון פאונד במכרז באנגליה ובמכרז הגדול ביותר בהיקפו הכספי שהחברה זכתה בו מאז ומעולם. התקנת המודדים תתפרש על פני כ-5 שנים.

המניות והאופציות של מודיעין שנסחרת ברשימת השימור עלו ב-40%. אי.די.בי פיתוח רכשה מחצית מהחברה האם שמחזיקה במודיעין, נויה, מידיו של צחי סולטן.

פעילים מעניקה היום המלצת "קנייה" לדלק ישראל במחיר של 194 שקל - 22% מעל מחירה של המניה בשוק. "האסטרטגיה אותה מובילה הנהלת החברה, תחת השמת הדגש על העברת תחנות להפעלה עצמית והמשך הפיתוח המואץ של רשת חנויות הנוחות "מנטה" , עדיין לא מוצתה במלואה ומהווה פוטנציאל צמיחה נוסף", כותבים שם.

במניות הדואליות הכבדות בולטת טבע שפתחה בפער שלילי של 1.4%.חברת הדירוג מודי'ס העלתה את דירוג האשראי של טבע בדרגה אחת ל-A3 והעניקה תחזית דירוג "יציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully