וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נילחם בשחיתות בוועדות התכנון"

גיא ליברמן

17.1.2010 / 16:02

כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו והוסיף כי ישיבות הוועדות המקומיות והמחוזיות שהיו עד היום סגורות לציבור יהיו פתוחות וישודרו באינטרנט

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

ישיבות הוועדות המקומיות והמחוזיות שהיו עד היום סגורות לציבור יהיו פתוחות וישודרו באינטרנט. כמו כן, תוקם יחידה משטרתית חדשה שתפקידה היחיד יהיה לטפל בשחיתות במוסדות התכנון - כך הבטיח היום ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים שקיים משרדו, בה הוצגה הרפורמה במוסדות התכנון שתפקידה לייעל את הליכי התכנון.

נתניהו פתח ואמר כי "ישראלים עוברים כיום דרך ייסורים בקבלת אישורי בנייה. קשה להאמין שדבר כזה קיים אבל זה קיים. יש מצב שכמעט ואינו מצוי בשום מדינה אחרת ואינו מצוי בשום מדינה מתוקנת ומתקדמת. אנחנו עומדים להפיל את חומות הבירוקרטיה.

"נפגשנו כאן לפני כמה חודשים ודיברנו על תוכנית להזנקת הכלכלה. התוכנית הזו מצליחה ואנחנו נמצאים במעלה המדינות המפותחות ביציאה מהמשבר הכלכלי. הנתונים לא סופיים אבל חיוביים למדי. זה מראה את העוצמה של המדינה".

נתניהו דיבר על הזוגות הצעירים ואמר כי "הבנייה בגליל ובנגב חנוקה ואנשים נדחקים לרצועה צרה שבין גדרה לחדרה וירושלים, שם המחירים אסטרונומיים. מחיר הקרקע הוא מחצית מעלות הדירה כיוון שאין תכנון ואין קרקע, המחירים אסטרונומיים וההיצע מזערי. יותר ויותר צעירים גרים עם הההורים וחיילים משוחרים ידם לא משגת לקניית דירה. זה יכול להשתנות. אנחנו עושים 3 דברים מרכזיים: יעילות ושקיפות ומלחמה בשחיתות".

בשלושת החודשים האחרונים גובשו תחת מעטה כבד של חשאיות עקרונות הרפורמה על ידי צוות מצומצם, שכלל את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, שרית דנה, בכירים במשרד הפנים ואת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי.

סעיף מרכזי ברפורמה הוא החלשת כוחן של שש ועדות התכנון המחוזיות והגברת כוחן של הוועדות המקומיות. לפי הערכות, הרפורמה תביא להקטנת מעורבות הוועדות המחוזיות למינימום בכל הנוגע לתכנון בתוך יישובים. כחלק מהמהלך יצורפו לוועדות המקומיות - שכוללות כיום אך ורק נבחרי ציבור - גורמים מקצועיים וכן נציגי ארגונים סביבתיים.

סעיף מרכזי נוסף נוגע לביטול שתי ועדות בעלות זיקה כלל ארצית. הראשונה היא הולחו"ף (הוועדה לשמירה על הסביבה החופית) והשנייה היא הולקחש"פ (הוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים). על פי הערכות, הרפורמה תבטל את שתי הוועדות, שמחד גיסא מגבירות את הביקורת על הליכי תכנון על שטחים פתוחים, חקלאיים וכאלה הסמוכים לים, אך מאידך גיסא מאריכות את הליכי התכנון.

ארגונים סביבתיים, כמו גם גורמים במערכת הפוליטית, מתחו בשבוע האחרון ביקורת על משרד ראש הממשלה, שהביא ל"מידור קיצוני" בנוגע לעקרונות הרפורמה. בארגונים הסביבתיים טענו: "מדובר ברפורמה עם השפעות כבדות ועל כן ראוי שתהיה ועדה פתוחה שתשמע דעות רבות. המצב שבו מציגים תוכנית סגורה אינו נכון".

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully