וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגאווה של חברות הביטוח בדרך לסיום

אייל דץ

18.1.2010 / 14:25

מסתמן פתרון לבעיית הביטוח של ארגון הנוער הגאה, לאחר שחברת הפניקס סירבה לחדש את ביטוחו. ראשי הארגון נמצאים במו"מ עם חברות שלא רואות בקהילה הגאה "לקוח בסיכון גבוה"

האם נמצא פתרון לבעיית הביטוח של ארגון הנוער הגאה? לאחר שחברת "הפניקס" הודיעה כי היא מסרבת לחדש את הביטוח של איגי (ארגון הנוער הגאה), וכמעט והביאה להשבתת הפעילות של הארגון, מסתמן פתרון למשבר.

אבנר דפני, מנכ"ל ארגון הנוער הגאה אמר היום (שני) לוואלה! חדשות כי ראשי הארגון נמצאים במשא ומתן מתקדם עם שתי חברות ביטוח שהביעו נכונות לבטח את איגי. לדבריו, העניין אמור להיסגר בימים הקרובים. בסוף החודש אמורה לפוג פוליסת הביטוח של "הפניקס" ובמידה שעד למועד זה לא תימצא חברת ביטוח אחרת שתבטח את איגי, לא יוכל הארגון להמשיך את פעילותו. פוליסת הביטוח של "הפניקס" פגה כבר ב-15 לחודש, אולם בחברה נעתרו לבקשת הארגון והסכימו להאריך את הביטוח בשבועיים נוספים.

לפני כשבוע פורסם ב"כלכילסט" כי חברת "הפניקס" מסרבת לחדש את הביטוח של איגי בנימוק כי מדובר ב"לקוח בסיכון גבוה". על פי הפרסום, גם חברות הביטוח מגדל ואיילון דחו את הבקשה של איגי. יש לציין כי מול "הפניקס" עומדת תביעה של שניים מהפצועים באירוע הירי ב"בר נוער" שאירע בתחילת אוגוסט. הפצועים תובעים את הפניקס וגופים נוספים בהם אגודת הלהט"ב, עיריית תל אביב והמשרד לביטחון פנים ומשרד החינוך ודורשים פיצויים בסך של 17 מיליון שקלים.

הקהילה הגאה נגד חברת הפניקס

אנה, נערה בת 17, ואחת מראשי ההתארגנות של "נוער ישראלי גאה" אמרה לוואלה! חדשות כי הם רואים את הדחייה של חברות הביטוח "כאקט הומופובי". לטענתה, "חברות הביטוח מגדירות את הפעילות של הנוער הגאה 'כקבוצת סיכון' אבל אוכלוסיות אחרות בישראל, כמו המתנחלים למשל, אין להם בעיה לבטח". אנה סיפרה כי בכוונת נוער ישראלי גאה לקיים הפגנת מחאה מול משרדי חברת הפניקס ב-31 לחודש, המועד שבו תפוג פוליסת הביטוח של איגי.

בתוך כך, גורמים בקהילה הגאה קוראים לפעול נגד "הפניקס". דפני עצמו לא הכחיש כי גם בכוונת איגי לפעול נגד ענקית הביטוח ואף אינו פוסל את האפשרות להטיל חרם צרכנים על חברות שקשורות לפניקס. "אני מברך על קול הצעקה שיצא נגד הפניקס ומקווה שברגע שנסגור את נושא הביטוח נוכל להירתם לנושא. צריך לגרום לחברות הביטוח להבין שהן לא יכולות להתנהג כפי שהן התנהגו".התארגנות צעירה ואינטרנטית בשם "נוער ישראלי גאה" קוראת לצאת למאבק נגד ההחלטה של הפניקס.

חברת "הפניקס" מסרה בתגובה כי "החלטות על חידוש או אי חידוש עסקת ביטוח נעשות לפי שיקולים חיתומיים בלבד, כפי שנדרש מכל חברת ביטוח באשר היא. אין לחברה ולשיקוליה דבר וחצי דבר עם אופי או סגנון חייו של המבוטח או המועמד לביטוח. כל ניסיון להשתמש בנושא זה לצרכים פופוליסטיים על גבה של חברת הפניקס, משולל כל יסוד ומהווה ניצול ציני של שיקולים ביטוחיים סטנדרטים ולגיטימיים. הפניקס דוחה בשאט נפש כל ניסיון להטיל דופי בשיקוליה המקצועיים, שיקולים אשר מבוצעים עשרות פעמים בכל יום בבחינת מועמדים שונים לביטוח. יחד עם זאת, הפניקס ביטחה בעבר ותמשיך לבטח בעתיד מוסדות, עמותות ואירועים להם קיימת זיקה כזו או אחרת לקהילה הגאה בישראל – בהתאם לשיקולים מקצועיים ועסקיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully