וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראפט רכשה את קדבורי

סוכנויות הידיעות

19.1.2010 / 13:21

ענקית הממתקים קדבורי הסכימה להירכש על ידי ענקית המזון קראפט, לאחר שהאחרונה העלתה את הצעת הרכש המקורית שלה ל-12 מיליארד ליש"ט (19.7 מיליארד דולרים)

רויטרס

(צילום: רויטרס קריינות: אילן שניג עריכה: גדי וינסטוק)

קדבורי הסכימה להירכש על ידי ענקית המזון קראפט, לאחר שקראפט העלתה את הצעת הרכש המקורית שלה ליצרנית השוקולדים הבריטית ל-12 מיליארד ליש"ט (19.7 מיליארד דולר). העסקה שמה קץ למאבק השתלטות בן חודשים בין שתי החברות.

במסגרת העסקה, משקיעי קדבורי יקבלו 8.40 ליש"ט למניה, מתוכם 5 ליש"ט במזומן והשאר במניות. קדבורי עצמה תשלם לבעלי המניות דיווידנד נוסף של 10 פני למניה. ההצעה גבוהה ב-9% מהצעתה הקודמת של קראפט, שהציעה למשקיעי קדבורי 7.69 ליש"ט למניה, אותה דחתה קדבורי בטענה כי היא "מגוחכת".

מנכ"לית קראפט פודס, איירין רוזנפלד, העלתה את הצעת הרכש המקורית של קראפט, שעמדה על 10.5 מיליארד ליש"ט (16.9 מיליארד דולר), לאחר שקדבורי דחתה שוב ושוב את הצעותיה של קראפט, שהחלו בשנה שעברה. קראפט העלתה את החלק המזומן בהצעה מוקדם יותר החודש, לאחר שמכרה את חטיבת הפיצה שלה בצפון אמריקה לנסטלה ב-3.7 מיליארד דולר.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול כי יצרנית השוקולד האמריקאית הרשי מתכננת להציע השבוע 17.9 מיליארד דולר עבור קדבורי. אולם לפי בלומברג, לא צפוי היה שהרשי תציע יותר מקראפט עבור החברה. מיזוג בין קראפט, יצרנית המזון השנייה בגודלה בעולם, לבין קדבורי ייצור ענקית ממתקים בעלת מכירות שנתיות של 50 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully