וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הגז והנפט ממשיכות לדהור: חמישה מבין 20 המחזורים הגבוהים אתמול בבורסה - של מניות המגזר

מאת ליאור זנו

21.1.2010 / 7:14

חמש קבוצות מתמודדות כעת על קבלת רישיונות קידוח



>> מניות חיפושי הגז והנפט ממשיכות לצבור תאוצה, גם ביום של ירידות בבורסה. חמישה מתוך 20 מחזורי המסחר הגבוהים היו של מניות המגזר. המחזורים בהן לוו בעליות שערים חדות.



העליות ומחזורי המסחר הגבוהים נבעו בעיקר מהעובדה שאתמול היה היום האחרון להגשת הבקשות לרישיונות קידוח למשרד התשתיות, ויחידות חיפוש רבות הגישו את בקשותיהן.

אתמול הודיעו רציו וזרח כי ינסו להתמודד על רישיון. בעקבות ההודעות עלתה רציו ב-8% במחזור של 43 מיליון שקל. זרח קפצה ב-10% במחזור של 28 מיליון שקל.



בכך הצטרפו רציו וזרח למודיעין, לפידות וישראמקו, שהודיעו אתמול כי יתמודדו על הזכות לקדוח מול חופי פלמחים. חמש קבוצות מתמודדות כעת על השגת הרישיון - רציו וישראמקו, כל אחת בנפרד; זרח והחברה האם גינקו; מודיעין ולפידות; וכן קבוצה פרטית נוספת. ההכרעה בדבר זהותו של הזוכה ברישיון הקידוח תתפרסם ב-8 בפברואר 2010.



זרח השלימה השבוע גיוס של 68 מיליון שקל ממימוש אופציה 1. יחד עם גיוס של 40 מיליון שקל בזכויות כשבועיים קודם לכן נמצאים כעת בקופתה כ-110 מיליון שקל, לאחר ששילמה את הוצאות הקידוח היבשתי "צוק תמרור 4".



העלייה היומית הגדולה ביותר אתמול שייכת ללפידות חלץ, כשהיא נוסקת ב-66.7% במחזור של 50 מיליון שקל, יותר מדיסקונט ופרטנר, לדוגמה. לפידות חלץ השלימה עלייה של 180% ביומיים האחרונים, לאחר שהודיעה כי תחבור למודיעין בבקשה להשיג את רישיון הקידוח הימי "מד אשדוד" מול חופי פלמחים. גם מודיעין, שותפתה לבקשה, קפצה ב-18% נוספים, שהשלימו זינוק תלול של 613% מתחילת 2010 ו-2,540% בשנה החולפת.



עוד בקשה לרישיון הגיעה משדות נפט חיפושים, הנמצאת בהשעיה וצפויה להימחק מהמסחר באוגוסט. שדות נפט מבקשת רישיון לחיפוש גז על פני שטח של 350 קמ"ר בשטח רישיון צוק תמרור 4 בו קודחת זרח. שלשום הודיעה השותפות כי תכנס אסיפת משקיעים שתדון בגיוס כספים למטרת קבלת רישיונות והגשת תשקיף לציבור.



לפני כשנתיים נכנסה שדות נפט לרשימת השימור עקב גירעון בהון העצמי. באוגוסט 2008 הודיעה השותפות כי נכשלה בניסיונותיה לגיוס כספים ובקופתה לא נותרו כספים להמשך תפעולה. עקב כך הוחלט על פירוק השותפות או מציאת דרך כלשהי להמשך קיומה, והיא הושעתה מהמסחר "עקב אי בהירות". כעת נראה כי שדות נפט מצאה דרך להמשך קיומה ותנסה למנף את הגל הנוכחי להשקעה במניות הסקטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully